torsdag, augusti 24, 2017

Kvar på höstens strand

Trots att det inte ligger bra i min mun måste jag snart säga det rakt ut: det är HÖST.
De här sista augustidagarna är vackra och jag badar faktiskt varenda dag, men tecknen finns där: sommaren har inte mycket kvar att ge.

Det är naturligtvis svalare både i luften och i vattnet, och plötsligt ligger badstranden öde  den som nyss var knökfull av vattenälskande barn och övervakande vuxna, medan svanar och änder höll sig på sin kant, i avvaktan på att få stranden tillbaka. Säkert bakades här sandkakor i långa rader, byggdes slott och kanaler ...

Men ve och fasa! Någon har glömt både hink och spade! Måtte de komma tillbaka och hämta sina saker. För vem vet, endera dagen kan brittsommaren vara här. Med mera bad- och strandväder.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Har iofs inte badat i "svenska vatten" på år och dag - har en smärtgräns på minst 24 grader, men jag håller inte riktigt med dig om höstkänslan än. Här var det 22 grader (på balkongen visade termometern 32 grader) och en av de molnfriare dagar den här så kallade sommaren, som liksom aldrig blev en riktig sommar. Å alla löv är fortfarande gröna, som jag kan se i alla fall;-)

    SvaraRadera
  2. SNART skrev jag ju, BP! :-D
    Och i dag finns känslan där: regn, grått, 14 plus. Men jag fortsätter hoppas på en brittsommarperiod! Det var fortfarande 19 grader i Mälaren i går.

    SvaraRadera
  3. augusti är en sommarmånad

    SvaraRadera
  4. Förvisso, Hannele - men du vet hur det är: ibland känns midsommar och jul förvillande lika när det handlar om vädret!

    SvaraRadera