onsdag, november 01, 2017

Kommer pippi nummer 71 från Kina?

Dags igen: jag står öga mot öga med fåglar här hemma, fåglar jag inte vet att jag har och har köpt. Men två stora glaserade ytterkrukor har jag med ett och samma mönster. Troligen har både kruka och mönster sitt ursprung i Kina.

Den må vara kinesisk eller av helt annan nationalitet, men den fågelförsedda krukan med nummer 71 i min pippisamling fungerar utmärkt att ha gröna växter i. Och det har den gjort, i åratal.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. superfina färger - jag har en fin blomsterkruka med två färgglada fåglar sittandes på handtaget.

    SvaraRadera
  2. Hannele - ska du inte göra slag i saken nu och räkna dina påfåglar? Akademibokhandeln har fin anteckningsbok nu med påfågel på pärmen ...

    SvaraRadera
  3. (hittade en fin påfågeltavla :) en lång man fick hjälpa mig få ner den...

    SvaraRadera