tisdag, juli 21, 2009

Tisdagstema: fordon

Det måste bli en "dubbel" för mig i veckans Tisdagstema, som är fordon! Fler fordonsbilder den här vägen!


En somrigare cykel än denna har ni väl aldrig sett? Fast den var ännu mera gräsgrön i maj, nu har solen blekt den lite och några blommor har vissnat och ramlat av. Fin är den i alla fall, tycker jag!

Men om cykeln är ett sommarfordon så är snöskotern ett vinterdito. Så den korta tid när det är barmark i Longyearbyn på Svalbard står de där, lite slarvigt parkerade, i trygg förvissning om att vilan inte blir lång ...

Du kan som vanligt klicka på bilderna och se dem i större format!

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. En somrig och en vintrig fordons bild, jag föredrar cykeln, den var häftig.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Wow - en blomstercykel! Så fin den är! Snöskotrar däremot är inget för mig!

    SvaraRadera
  3. Det var en somrig cykel!! :)

    Åka snöskoter är kul!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Vilken sommarvacker cykel. Den måste sprida leenden överallt där den far fram. :)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  5. Cykeln var ju fin, men jag blir imponerad av en "hög" med snöskotrar. Lite enligt idén "vi tar inte fram trädgårdsmöbeln utan sitter på sparken under den korta sommaren"

    SvaraRadera
  6. Vilken jätterolig och väl genomförd idé det där med att sommarsmycka cykeln. Bra att du har dokumnénterat det. Vad gäller skoter så skulle jag gärna köra det igen, det är några år sedan sist. :(

    Ska försöka bli frisk snarast. Tack! :)

    SvaraRadera
  7. Cykeln är ju urkul :) Like it a lot...

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Blomstercykeln, å vad läcker den är. Skotrarna känner jag inget för.

    Må gott, önskar Irene

    SvaraRadera
  9. Anonym6:49 em

    Här hemma pratas det skoter, fast det är sommar, själv föredrar jag nog cykeln

    SvaraRadera
  10. Haha, skrattade gott - vilken härlig cykel!

    SvaraRadera
  11. Är väl som här uppe i Norrland - sommaren är så kort här, så vi behöver inte ha några sommarmöbler, vi sätter oss på skotern... fniss... =)

    SvaraRadera
  12. Anonym11:19 fm

    Absolut coolaste cykeln i stan! Men skotrar ligger ju varmt om hjärtat oxå förståss - norrlänning som jag är.

    SvaraRadera