söndag, oktober 13, 2024

Trådlöst

Ingen antydan till en röd tråd denna Skyltsöndag hos mig. Men det går förhoppningsvis bra ändå? Vill du se flera skyltar med de mest skiftande budskap kan du hitta dem via BP:s högerspalt, där brukar rätt många dyka upp men i den här raden med återkommande skyltare är kanske inte alla med: Angelgirl, AnkiByblixtraCarita ChristianKajsaLisa LillaSyster, Paula, PettasSusjosStefanTony, Åke.

Man får lätt intrycket att majoriteten av dem som jobbar på SEB också är cyklister. 

Skylt utanför stora synagogan i Stockholm. Påminner om den eländiga, eviga konflikten
som aldrig verkar få någon lösning, det är sorgligt bortom all beskrivning.

Ett nutida inslag för väntande flygpassagerare: innan det är dags att borda planet kan
man ladda sin mobil vid en sån här station. Det var kö! 

Och här en väldigt liten skylt med en stor tanke. Något för filosofer att bita i ...
Ur en lyckokaka på Chopchop, en kaka som jag alltså bet i och så fick jag en
tankeställare på köpet.
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat! Bäst är den sista, den tänkvärda skylten i lyckokakan!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puh har sportat hela dagen sen i morse, nu är jag helt slut ... men kul att du gillar mina skyltar!

      Radera
  2. annorlunda kreativ söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det trevligt med variation.

      Radera
  3. Toppenskyltat verkligen, ja, SEB på cykel, man borde kanske prova det nästa säsong också men jag får nog ingen egen parkeringsplats. :)

    Ha nu en jättefin Söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra service för de anställda med den där p-platsen, sjävklart. Jag brukade också cykla till jobbet när det var barmark, men slutade när jag tyckte cyklisterna blev för många och det kändes både trångt och farligt.

      Radera
  4. Man får tacka för din spännande blandning med allvarligt, roligt, sorgligt å underligt..... bra jobbat!
    Ha nu en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Man får tacka för din spännande blandning med allvarligt, roligt, sorgligt å underligt..... bra jobbat!
    Ha nu en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. LillaSyster5:24 em

    Just det jag har ju sparat chop chop meddelande till en kommande skyltsöndag, dags att leta upp de lapparna- tack för påminnelsen och din lapp var verkligen tänkvärd. Det är faktiskt en lyx att bara vrida på kranen och kunna dricka vattnet.
    Verkligen många som cyklar på SEB.
    Ha en bra ny vecka imorgon =)

    SvaraRadera