lördag, november 03, 2007

Men tänk om det händer nåt viktigt..?

Radions luncheko tog nyss slut och jag kan konstatera, att världen har inte gått under, inte igår och inte idag heller. Det har inte ens hänt något riktigt revolutionerande. Normalt vill jag få mig det försäkrat genom att bläddra igenom morgontidningarna till frukost, en ritualartad rutin.
Men i dag är det ju en av dessa förhatliga, tidningsfria dagar.
Så här skrev jag här på bloggen för två år sedan, och har ingen anledning att ändra mig.
Det har förvisso inte heller tidningarna gjort...

Copyright Klimakteriehäxan

1 kommentar:

  1. Anonym8:05 em

    Om det händer något viktigt, väntar man inte på morgontidningen, i morgontidningen läser man kåserier och serier på helgdagarna.
    Folk i olika serviceyrken ska inte alls behöva jobba som vanligt alla dagar, fölk kan planera sitt liv i stället. När jag föddes, hade min mor inte ens kylskåp, så jag fick ingen mat på söndagarna...

    SvaraRadera