fredag, november 30, 2007

Klimakteriehäxan i Kina

Jag har bombarderat er, kära läsare, med mina intryck från en intensiv novembervecka i Beijing.
Tror att jag kan lova att det är slut med det nu. Fast jag blev ju fascinerad (helt enligt ritningarna) och att sätta saker och ting på pränt är ett bra sätt att tänka tillbaka, att reflektera, att minnas, helt enkelt.

För den händelse du råkar vara lite extra intresserad, kanske hittat hit till bloggen alldeles nyss eller kanske själv planerar en liknande tripp så har du här Klimakteriehäxans Kina-rapportering i sammanfattning! (etiketten ”Kina” funkar förstås också!)
1. Beijing – där kostar dubbel lycka 10 kronor
2. Kinesisk vardag – och lyx
3. Plötsligt blev tv-rutan kolsvart
4. Äter vi verkligen ekorre?
5. Jag har stått på Den Kinesiska Muren!
6. Glad pensionär – i Kina

Dessutom finns det några lösryckta bilder.
En vacker flicka - som Ordlös Onsdagsbild.
En tankeväckande skylt - även det en ordlös post.
Samt en bild på ovanligt pynt, plåtat hemma hos en familj i Beijing.

Andra bloggar om Kina finns det självklart.
En har jag hittat här.
Har du också bloggat om besök i Kina/Beijing? Berätta det i en kommentar!

Och på backpacking.se hittar du ungefär allt du kan önska dig om shopping, som är en kul hobby. Det mesta finns, kopia på kopia på kopia, ibland har man tur och får en bra, men man får acceptera att det är något av ett lotteri samtidigt. Det gäller bara att ha gott om tid, för att pruta tar hårt på tålamodet medan klockan - kanske är det en Lolex för 10 kronor - tickar på…

Det mesta som kan sägas om den saken hittar du alltså på den här adressen.
Samma upphovskvinna har ännu en blogg med en hel del om Beijing, klicka på hennes etiketter för Kina så kommer du direkt dit.
Nihau!

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Var det alltså NU i november? Jag fick en känsla av att det var ett tag sen. Varför vet jag inte...

    SvaraRadera
  2. Jo det var en häftig resa - och jo, det var alldeles nyss!

    SvaraRadera