tisdag, november 27, 2007

Pynt?

Gul. Ful. Men kanske ändå lite kul.
Den är i alla fall gjord av kulor, den kinesiska prydnadsgrisen som jag plåtat hemma hos en familj i Beijing.
Knappast tänkt som julpynt hur som helst, trots att det så tydligt är en liten gris.
Pynt är i alla fall tisdagstema just nu.
Och nog har vi väl alla lite pynt omkring oss, mer eller mindre allt efter person och läggning. Vilket betyder att man som betraktare ibland hisnar, ibland fylls med fasa, ibland med förtjusning.
Var så god och välj!

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. Anonym5:21 em

    Tycker du skrev en så bra personlig definition av pynt.

    Gillar inte din gris så där jättemycket, men nog är den så mycket roligare än adventsljustakar i november ;)

    Men kul är den kinesiska grisen, och jag hade garanterat sparat den som prydnad om jag varit där! ;)

    SvaraRadera
  2. Anonym5:23 em

    Tar tillbaka lite av det du skrev, det är ju inte din gris.
    Men undermeningen står kvar ;)

    SvaraRadera
  3. Den är rätt rolig, den lilla grisen. Hör den ihop med någon särskild högtid i Kina?
    RS
    kulturbloggen.com

    SvaraRadera
  4. Anonym6:05 em

    Den nassen behöver inte vara rädd att bli julskinka i alla fall.. lite rolig är den allt:-)
    Ha de fint..

    SvaraRadera
  5. Anonym6:26 em

    Åhh det var en förtjusande liten gris :)
    Kul att du gillade mina kuddar. De var ett riktigt fynd...

    SvaraRadera
  6. Originell snarare än vacker...kan motivet ha något med det kinesiska horoskopet att göra, någon som är född i grisens år?

    SvaraRadera
  7. Kul gris! Men jag undrar varför man gör en sån.

    SvaraRadera
  8. Påmminer om atom-kulor eller kanske det heter molekyl-kulor... ja sånt man fick hålla på med i fysiken!!
    Ser också ut som vindruvor!!

    SvaraRadera
  9. Skulle inte vilja ha den, men den var gul och kul i alla fall!
    Ha en trevlig tisdagskväll!

    SvaraRadera
  10. Anonym9:58 em

    Ja, den var lite kulful faktiskt. Ingen jag velat köpa, men skoj att se på var den.

    ha det bra

    SvaraRadera
  11. Teorin om grisens år var inte dum, den tanken hade inte slagit mig.

    SvaraRadera