fredag, november 30, 2012

Husligt i Veckans fönster

Det ska vara HUSLIGT i Veckans fönster denna gång. Och visst är det väl husligt att skapa härliga tårtor?
Det här praktfulla baket fanns uppdukat i Marimekkos skyltfönster i Helsingfors på försommaren. Alla ingrediensier är hämtade ur företagets rika designflora. Dessutom har tårtorna, bortsett från hur vackra de är, garanterat noll i kaloriinnehåll, vilket också kan ses som en fördel. Men näring till fantasin ger de hur som helst - inte sant?

Mera husligt i olika fönster hittar du om du klickar dej vidare till Susanne, som är "chef" för Veckans fönster.
Och kanske kan en adventstårta också få vara lite somrig?

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. Ojojoj...härligt, härligt, men farligt, farligt.... ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt färgrik tårtfest. De är underbara de där Marimekkotygerna och passar verkligen bra som tårtdekoration.

    SvaraRadera
  3. Drägel drägel....joooo jag vet att det inte är riktiga tårtor, men du vet väl att jag är handarbetsgalen jag! Detta tilltalar mig till 100%!

    Ha en skön advent!

    SvaraRadera
  4. Anonym10:21 em

    Snacka om husligt, här kan Leila slänga sig i väggen ;0) Vilka kreationer!

    SvaraRadera
  5. Absolut..så gott så trevligt på alla sätt.

    SvaraRadera
  6. Tårtorna får gärna vara hur somriga som helst!
    Jodå,lite snö gör livet lite mer ljust och fräscht! Men det kan räcka med några cm. Kom precis hem från en hemsk bilfärd mellan Lidköping o Skövde. Det var länge sedan jag körde i uslare underlag!

    SvaraRadera
  7. joho citronerna var äkta...fönstret fångade jag i höstas och det är den ekologiska matbutiken på Timmermansgatan. :-))

    SvaraRadera
  8. Designkonstnärer har varit i farten... o det behövs för att förgylla vardagen.

    SvaraRadera
  9. Tårtor helt i min smak! Vanliga tårtor är jag inte så förtjust i, eller jo, hemmagjorda jordgubbstårtor med maräng ...

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt bidrag med en massa färg i novembermörkret.

    SvaraRadera
  11. Läckert! Passar mej, själv har jag tröttnat lite på hushållandet, fast nu ska jag ändå baka tårtbotten till en 4-åring :)

    SvaraRadera
  12. Underbart! Så läckert med alla dessa färger och mönster!

    SvaraRadera
  13. Här var det färg och form i överflöd!

    SvaraRadera
  14. Vilka läckra tårtor...och de verkar som de skulle kunna hålla sig färska länge. Kul husligt fönster med härliga Marimekkotyger!

    SvaraRadera
  15. Klart kul fönster!
    Först såg jag tårtorna och tänkte wow vilka roliga tårtor. Men de har väldigt ovanliga mönster på sig! Så läser jag vidare och förstår, vilken rolig skyltning med dessa textila tårtor. Klart annorlunda visa tygmönster på detta sätt.
    Fantasifullt fönsterbidrag. :-)

    SvaraRadera