söndag, november 25, 2012

Veckans fönster är KVADRATISKT

 Jag har två fönster bredvid fönstret framför vilket jag sitter och knackar på min laptopp. Lyxigt med så mycket utsikt, inte sant?
Men medan det jag ser genom den stora fönsterrutan är ständigt växlande, väder, trafik, årstider, så bjuder de andra två fönstren på ständigt samma vy. 

Det är inomhus, det andas lugn och ro, det är krukväxt på fönsterbrädan, lampa över bordet och gärna en prickig gardin. Och rött är en färg jag gillar, det visste Dottern när hon gjorde sin keramiktavla för många år sedan (osäkert hur många).

Mitt tredje fönster är faktiskt en liten turistsouvenir från Öland. Ett kort bestående av en fönsterbild på tyg, inramad i tunn passepartout. Bildens originalmått är 5x5 cm, upphovsperson okänd.

Veckans fönster ska denna gång illustrera temaordet KVADRATISKT. Fler fönster att kika in i har du genvägen till här.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Mycket fönster är lycka!

    SvaraRadera
  2. Så fint med konstnärliga fönster. Dotterns keramiktavla ser fin ut med rödprickig gardin och blå taklampa. Vad barnen gör sätter man extra högt värde på. :-)
    Även kul med ditt tredje fönster, tygfönstret från Öland.
    Annorlunda fint bidrag. :-)
    Visst var utsikten vilsam, tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  3. Det är en lyx att få välja utsikt efter humör! Fina kvadrater!

    SvaraRadera
  4. Fint med sådana stabila fönster bredvid det föränderliga.

    SvaraRadera
  5. Det var nog de två sötaste fönstren på temat :-)

    SvaraRadera
  6. Hannele och Pumita och Susanne - det finns dagar när man trots allt inte vill se ut - då kan såna fönster som de på mina bilder vara en lisa för ögat!
    Erik och Mia - kul att ni gillar mina "konstverk"!

    SvaraRadera