fredag, augusti 17, 2018

Kasskampen – nummer 7 för den pyssliga

Händiga och idérika människor är värda mycket beröm.
Se bara på den lilla presentpåsen, en papperskasse aningen större än en pocketbok, som någon har suttit och vikt hop efter konstens alla regler. Sedan försett den med handtag av tygremsor och vips! en återvunnen sida ur en tidning av den glansiga typen! Och en unik kasse! Mitt exemplar dessutom prytt av en liten extra vikprodukt: ett hjärta ...

Resultatet är en personlig och kul presentförpackning, lämplig för användning till nya ge-bort-saker (som inte väger för mycket, ska jag kanske lägga till).
Därmed har jag hittat ytterligare ett bidrag till min serie Kasskampen, kriget mot påsarna som varken används på nytt eller återvinns.

Kanske vill du ägna en ledig stund en mörk höstkväll (jo, de kommer!) och pyssla ihop en egen kasse? För visst sympatiserar du med Kasskampen, en systerrörelse till One Bag Habit!
Händiga och idérika människor är värda mycket beröm. Och på den här videon ser man tydligt hur en sådan här påse ska vikas, i storlek man själv väljer!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Kul grej men inget för mej. Bra att andra pysslar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske nåt att göra med ungar i rätt ålder?

      Radera
  2. (en del av de glansiga pappren använde jag till att klä barnens skolböcker, mycket personligt, köpte aldrig något ppper)

    SvaraRadera
  3. Nja, den kassen vill jag nog inte använda, än mindre återanvända. Är det ett barn som tillverkat den lilla kassen?
    Tur att jag inte är det minsta lagt åt pysselhållet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet faktiskt inte vem som gjort den. Fick en present med den som förpackning.

      Radera
  4. Kul med nya idéer! Själv slängde jag in alla mina Carrefour-kassar i tvättmaskinen för någon dag sedan så nu är de renare igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såväl Icas som Coops tygkassar tål tvätt i 60 grader!

      Radera
  5. En av mina läsare blev så glad över en pennförlängare som jag skickade henne att hon skickade mig en tygkasse, modell plastkasse. Har upptäckt att det finns beskrivningar på sådana på nätet, för den som inte tror sig kunna kopiera en på egen hand. Kul idé!
    Margaretha

    SvaraRadera