onsdag, augusti 15, 2018

Tio snabba frågor

Johanna i deckarhörnan bjuder på en ny liten stafettpinne för bloggare som gillar böcker. Hon skriver:  Jag har gjort en liten snabbenkät med tio frågor som passar just nu. Markera vilket svar du väljer och berätta varför! Och jag hoppar på tåget ...
Nya höstböcker eller hyllvärmare?
Försöker satsa på mina hyllvärmare, som ständigt blir fler. Kan vänta på nyheterna tills de finns i pocket!

Kräftor eller surströmming?
Kräftor. Årets (Vadstena) var goda om än lite små. Surströmming är inte ens ett alternativ!

Läsplatta eller fysisk bok?
Älskar pappersböcker.

Svenska författare eller utländska?
Blandar. Utländska gärna på originalspråk förutsatt att det är engelska.

Bullet journal eller vanlig kalender?
Vet inte ens vad en "bullet journal" är ...

Crimetime Göteborg eller bara Bokmässan?
Bokmässan. Men har inte varit där på ett par år och åker troligen inte i år heller.

I soffan: Netflix eller vanlig TV?
Har inte ens Netflix   fast HBO Nordic. Men mest blir det "vanlig" tv. Play är perfekt.

Deckare eller feelgood?
Blandar, vill inte bara ha en sort. Gärna något "based on a true story" också.

Äppelkaka eller blåbärspaj?
Äppelkaka. Måste köpa (odlade) blåbär om jag ska ha dem, äpplen är det gott om.

Nytt från bokaktuella Stephen King eller Bengt Ohlsson?
Alltid nyfiken på King.


Äpplen är det som sagt gott om ...
Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. läser ganska mycket nytt just nu, svtPlay har minst en bra filmpersoner dag... mer hinner man inte titta, blanda är bäst, återupptäckt hur skönt det är läsa i skymning i min lilla iPad ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett ganska lite på tv i sommar, det blir väl mer när höstmörkret kryper på oss.

      Radera
  2. Hahaha! Trodde då ALDRIG att vi var sååååå lika. Gissa om jag gapskrattade.

    Alltså - jag tror jag knycker den här utamaningen från dig och lägger upp den på bloggen imorgon. Tack tjejen-:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej bloggsyster! Men det är inte mig du ska tacka för frågorna utan Johanna! Ser fram mot dina svar - även om jag redan gissat mig till hur de kommer att se ut!

      Radera
  3. Blåbärspaj är gott och äppelpaj, äppelkaka var det länge sen jag åt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har just plockat fallfrukt ... skulle kunna bli en äppelkaka ... kommer du?

      Radera
  4. Vätternkräftor är ju bäst. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Vilket överdåd av äpplen! Vilken lyx! Håller med om en hel del i dina svar, men jag vet vad en bullet journal är eftersom jag precis testat om det kan passa mig :)

    SvaraRadera