fredag, augusti 09, 2019

Många frågor att svara på!

Orsakullan ställer en fråga om dagen nu i augusti och får svar, här bland annat!
Måndag: snart höst, har du stövlar?
Inte gummistövlar, men andra sorter, i olika färger och med olika klackar.
Tisdag: Coca-Cola eller Pepsi, vilket väljer du?
Ingendera, avstår läsk. Hamnar jag i nån sorts knipa och "måste" dricka känner jag förmodligen ingen skillnad.
Onsdag: Jag äter surströmming, sant eller falskt?
Falskt. Har ätit. Usch.
Torsdag: I år ska jag eller har jag gått på kräftskiva, sant eller falskt?  
Inte än. Men hoppas. Om inte jag blir bjuden får jag fixa det själv, för kräftor vill jag ha.
Fredag: Jag har plockat fram höstplagg, sant eller falskt?
Falskt. Men snart så ...

Och så har vi Elisa Matilda, som också undrar över ett och annat.
Vilket knep tar du till för att bli pigg? 
Frisk luft. Dusch eller dopp i sjön. Kaffe ibland.
Skulle du behöva semester efter semestern? 

Nej då. 
När senast kunde du inte sova? 

I natt. För varmt med täcke, för kallt utan. 
Vad är du trött på att höra?  

Borrmaskiner i ottan. Hackande hackspett.
Vad kan behöva en uppfräschning i ditt liv? 

OK. Går in i duschen NU.

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. skaffa rätt täcke, naturmaterial

    SvaraRadera
    Svar
    1. (har testat både flanell och nylon i England! och ett glas varm mjölk ❤️

      Radera
    2. Har haft tunt sidentäcke, men det är "slut". Var annars ganska bra.

      Radera
  2. Håller med Tant Hannele där om täckena. Älskar våra frottétäcken från Serbien, har med mig två till nu från senaste resan faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kinesiskt siden var ok, men gick ju inte att tvätta. Nu kör jag med påslakan utan täcke eller med "sommarduntäcke".

      Radera
  3. Jag håller med dig helt om surströmmingen. Vedervärdigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den jag åt gjorde sig påmind i flera dagar efteråt ... men tillbehören är goda!

      Radera
  4. Det är roligt med dessa utmaningar där man får besvara allt från lätta till svårare frågor.

    SvaraRadera
  5. Hej nyduschade fräscha kvinna. Jag sparade duschandet till kvällen, var så sugen på färskt bröd hos bagarn imorse så jag ilade ut utan att ens borsta håret. Och fy för borrmaskiner, rena tortyren!

    SvaraRadera