söndag, mars 04, 2007

Din dator - pojke eller flicka?

Ibland är mailboxen riktig tråkig att öppna. Bara massutskick eller ointressanta besked.
Men ibland blir man lite uppiggad.
Som i dag, när en väninna valt att förmedla resultatet av ett litet grupparbete i en skolklass.

Uppgiften gällde att könsbestämma våra datorer.
Är datorn en han eller en hon?
Eleverna delades upp i pojkar och flickor.
Grupperna kom fram till olika beslut.
Tjejerna slog fast att en dator definitivt är en "han".

Beslutet grundades på fyra fakta:
1. Han kan en hel del, men vet sällan hur han ska använda sin talang utan
att få instruktioner.
2. Det är meningen att han skall hjälpa till att lösa dina problem, men
hälften av tiden är han själv det största problemet.
3. För att få hans uppmärksamhet måste du först sätta på honom.
4. Så fort du skaffat dig en vet du att om du bara hade väntat litet längre skulle du kunna hittat en bättre modell.

Killarna, å andra sidan, ansåg att en dator är en "hon".
De kunde också rada upp fyra skäl till sitt val av datorkön.
1. Ingen, utom hennes skapare, kan förstå den inbyggda logiken.
2. Det språk en dator använder för att kommunicera med en annan dator är obegripligt för alla som inte är datorer.
3. Minsta lilla misstag lagras i ett långtidsminne och kommer att ställa till problem långt efteråt.
4. Så fort du har fastnat för en, kommer du tvingas att spendera halva lönen på mer eller mindre nödvändiga tillbehör.

Jahaja - vilken sorts dator har du? Pojke eller flicka?

5 kommentarer:

  1. Det var roliga och tänkvärda funderingar... För mig är datorn ett neutrum...eller, nej, reale. DEN kallar jag den bara.

    SvaraRadera
  2. Min dator heter Mimer så det är väl en han, antar jag; en gudarnas rådgivare.

    SvaraRadera
  3. Min dator har karakteristika från bägge "kön", så den är nog hermafrodit ;-)

    SvaraRadera
  4. Min är nog en gammal grinig gubbe, trög som f*n ibland när den inte läcker som ett såll och släpper igenom en massa skräp. ;D

    SvaraRadera
  5. Jag visste aldrig att jag kunde få bra och pålitliga trollformler online som verkligen kunde hjälpa människor som jag som behövde relationshjälp. Jag blev skild från min man när han gick upp med mig och gick tillbaka till sin ex-älskare, jag var så förkrossad och krossad. Jag var inte mig själv förrän en vän till mig hänvisade mig till en stor man som heter Great Baba Ogbogo att han kunde vara till hjälp för min situation. Först tvivlade jag på och kontaktade senare honom och han sa till mig att han skulle få en kärlek förtrollning förberedd för att jag ska få tillbaka min pojkvän. Efter att ha gjort det behövande gjorde jag allt som han instruerade och till min största förvåning fick jag ett samtal från min pojkvän att han skulle komma hem och han var ledsen för allt han fick mig att passera igenom. Resultatet blev framgångsrikt och idag lever vi lyckligt. Jag gav honom mitt ord att jag kommer att dela min erfarenhet med världen så att andra kan få hjälp av något slag från honom. Du kan skicka e-post till honom via: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller för brådskande svar, skriv honom på sin WhatsApp-linje +2349020168697 ... Tack så bra BaBa Ogbogo

    SvaraRadera