torsdag, mars 15, 2007

Nu är Dolly nära - men alltför nära är nog inte så bra...

I morgon är det dags.
I morgon har vi vår date.
I morgon kväll sitter jag där, full av förväntan.
I morgon ses vi, Dolly Parton och jag.
Fast hon kanske inte ser mig, Globen är ju rätt så stor. Men jag kommer hur som helst att se henne.

Och vid närmare eftertanke är det nog trots allt rätt bra att vi inte ska ses på riktigt nära håll. För när jag såg den här bilden på Dolly i Aftonbladet blev jag inte glad. Klicka och titta får ni se!
Det är sant att jag inte har en aning om hur mycket det kostar att se så där billig ut. Men det har jag tyckt varit väldigt roligt sagt (av Dolly själv) och mest tänkt att hon syftat på brösten, frisyren, kläderna, stövlarna, naglarna, glittret, alla de där tillbehören av vilka de flesta ändå varit lösa.
Men nu har det väl ändå gått för långt.

Som den där bilden ser ut kan det inte ha varit tänkt att sluta. Inte ens hennes kirurg kan vara nöjd med resultatet, bortsett från inkomsterna.
I rubriken står det att Dolly anser att tre timmars sömn per dygn räcker. Hon har glömt det där med skönhetssömnen, verkar det som. Tyvärr. Hon borde ha slumrat lite mer av egen kraft och mindre som nedsövd medan knivarna jobbade.

Vilken tur ändå att hon sjunger som hon gör.
I morgon, Dolly.
Kommer du för nära kan jag alltid blunda.
Men öronen håller jag vidöppna.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym9:28 em

    Tja rätt så ok för att vara 61 år ändå ;)

    SvaraRadera
  2. Det verkar som om Dolly blivit omvärderad som en viktig artist. De senaste dagarna har jag läst långa kulturartiklar om henne och inslag i kulturradion. Så du ligger helt i rätt tid att se fram emot hennes framträdande. För mig är det något nytt.
    Men något liknande hände ju med Johnny Cash som blev "kult" innan han dog.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:19 em

    Tack för kommentarer i min blogg. :) Vi kanske ses imorrn förresten.

    SvaraRadera
  4. Ja herre gud, det är väl bara att erkänna: jag var rätt förtjust i Cash också. Fast inte för röstens skull, men för hela gubben...
    Sofia, vi sjunger väl med HELA tiden??? Och Hannele, jag tror Dolly, 61, varit snyggare om hon slutat operera sig för ett antal år sedan. Faktum är att Alice Timander, 90, nog är snyggare i dag. Men vi i fanklubben struntar i det i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Jag visste aldrig att jag kunde få bra och pålitliga trollformler online som verkligen kunde hjälpa människor som jag som behövde relationshjälp. Jag blev skild från min man när han gick upp med mig och gick tillbaka till sin ex-älskare, jag var så förkrossad och krossad. Jag var inte mig själv förrän en vän till mig hänvisade mig till en stor man som heter Great Baba Ogbogo att han kunde vara till hjälp för min situation. Först tvivlade jag på och kontaktade senare honom och han sa till mig att han skulle få en kärlek förtrollning förberedd för att jag ska få tillbaka min pojkvän. Efter att ha gjort det behövande gjorde jag allt som han instruerade och till min största förvåning fick jag ett samtal från min pojkvän att han skulle komma hem och han var ledsen för allt han fick mig att passera igenom. Resultatet blev framgångsrikt och idag lever vi lyckligt. Jag gav honom mitt ord att jag kommer att dela min erfarenhet med världen så att andra kan få hjälp av något slag från honom. Du kan skicka e-post till honom via: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller för brådskande svar, skriv honom på sin WhatsApp-linje +2349020168697 ... Tack så bra BaBa Ogbogo

    SvaraRadera