torsdag, mars 22, 2007

Vårtecken

Jag har alltså börjat samla på dem. Igen.
Vårtecknen.
Vad sägs om en annons för fästingvaccin?
"Snart är det fästingsäsong och vaccin finns redan" lovar de sprutglada som lever på att frälsa oss från bland annat TBE.
Jag kan också tänka mig att stödköpa en "Girlie" ur nya glassortimentet, du milde en sån fånig debatt - den kanske är god och då så!
Dessutom har jag sett flera sopmaskiner som rensar gatorna från vinterns kvarliggande sand och grus.
Yippeee!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym12:10 em

    I vissa fall kan det vara OK att göra en "ad lib" men när det gäller fästingarna är det nog bra att vaccinera i tid. De j-vlarna kan verkligen ställa till med otyg och med de klimatförändringar vi erfar f.t. kanske det är bästa att lyda rådet: Better safe than sorry.

    Njut av din glass - semlornas epok är väl över för i år...?

    SvaraRadera
  2. Kan meddela att min katt kommit hem med årets första fästing (den var skitsvår att ta bort för den var väldigt liten) och jag håller med om glassdebatten. Men ingen vår utan nån slags pseudo-debatt från hysteriska människor om årets glassnyhet. ;) Nån sopmaskin har vi ännu inte sett men det kommer det med. :)

    SvaraRadera
  3. Anonym9:23 fm

    Sopmaskin, krokus och sist men inte minst det riktiga vårtecknet i form av en slö fluga.
    Våren är på väg.

    SvaraRadera
  4. Och våren är ungefär tre veckor tidig i stor del av landet, sa meteorologen i tv nyss!
    Välkommen åter, Kulsprutan, förresten! Har saknat dig och dina roliga kommentarer ett tag!

    SvaraRadera
  5. Jupp, hunden kom hem med första fästingen igår, idag preparerade jag honom. Skulle gärna preparera mig med, men då måste jag låta bli att duscha i fyra veckor och då vill nog ingen annan umgås med mig heller.

    Jag hade en trött fluga på vindrutan i fredags, den satt märkligt nog kvar när jag körde iväg, jag fick köra lite försiktigt och behövde som tur var inte använda vindrutetorkarna. Men den hoppade av vid brevlådan när jag stannade där.

    SvaraRadera
  6. "Fick köra lite försiktigt"??? för en fluga??? PGW, din djurvänlighet är imponerande!!!

    SvaraRadera