söndag, maj 13, 2007

Jag och Ecpat vann i Melodifestivalen!

Tittade på en del av schlagertävlingen igår, helt ofrivilligt och oavsiktligt. Har valt bort detta jippo i åratal, inte ens kläderna verkar vara kul längre.
Bortbjuden på middag – tror man ju inte att man ska drabbas av världens längsta och tråkigaste tv-program!
Men eländet sattes på, vadslagning om svenska placeringen blev det.

Jag tippade sjunde plats och intog därmed positionen som den neggigaste av alla. Små burop hördes ur tv-soffans djup.
Och medan en finska i ful frisyr såg jätteglad ut och en annan, Finlands version av Grynet, i knallrosa med Buttericks-tiara, jagade runt och hetsade i Gröna Rummet satt jag och gäspade.
Kan konstatera att såväl M/S Röj som Spindelharpan är högtstående intellektuell sysselsättning om man jämför. Och mycket bättre som nöje och tidsfördriv.

Potten efter vadslagningen blev som ni förstår min.
Men eftersom jag ändå var så långt ifrån rätt placering bad jag värdinnan ta hand om pengarna och sätta in dem på Ecpats konto.
Det tror jag var det bästa resultatet av Eurovision Song Contest 2007.
För en gångs skull är jag helt överens med en kvällstidnings löp:
Lägg ner skiten.

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Anonym1:37 em

    Satt uppe framför TVn - av olika anledningar - och kollade skiten.
    Det är ju inte längre schlagerfestival som förr i tiden (seså - jag vet att jag inte är purung men det VAR faktiskt min/vår generation som upptäckte Beatles!)
    och valrösterna är ju väldigt förutsägbara, block för block geografiskt sett. Jag tyckte Serbia var en av de möjliga aspiranterna till förstaplatsen, men egentligen bara för att många var så oacceptabla. Det enda jag småhoppades på var att den silverutklädda personen INTE skulle vinna.
    Bra att Ecpat vann i ditt fall åtminstone!

    Vad är M/S Röj och Spindelharpan?
    Låter otroligt mer intressant än lördagens jippo.

    SvaraRadera
  2. M/S Röj och Spindelharpan är två riktiga tidsslukare - enkla datorspel, Spindelharpan egentligen en patiens. Om man inte skärper sig kan man tillbringa timmar med ett evigt och väldigt meningslöst, ointellektuellt klickand. Så Kulsprutan, hör min varning: börja inte!

    SvaraRadera
  3. Anonym10:50 fm

    För sent! Jag googlade! Och Spindelharpan har min syrra och jag lagt miljoner gånger förr så det var ett kärt återseende.

    SvaraRadera