fredag, maj 18, 2007

Tänder på tänder?

I brist på inspiration och idéer bestämde jag mig just för att hoppa på den där Fredagsfyran, som cirkulerar i bloggvärlden. Fyra frågor för var och en att svara på.
Dagens tema: Jag och mina tänder.
Tänder du på det?

1) Vad har du för känslor inför ett tandläkarbesök?
Undrar hur dyrt det ska bli den här gången. Och ska han göra något är det bara att bedöva, jag ska inte ha tapperhetsmedalj, bara justa tänder.

2) Hur ofta byter du tandborste?
Mycket oftare än jag byter tandläkare – bytte i höstas, efter att ha gått hos en och samma sedan jag (och han, tror jag) var i 20-årsåldern. Och hur kan folk låta bli att byta till elborste? En revolution i varje mun!

3) Hur bra/dålig tandhälsa har du?
Har nyss investerat en smärre förmögenhet i munnen. Som därmed bör vara i gott skick. Men hur länge, det är frågan.

4) Brukar du ljuga för tandläkaren? (t.ex. påstå att du äter mindre godis än du gör)?
Å jo, det har nog hänt. Fast när en stifttand rök i fjol berättade jag utan omsvep att den hade hängt med en Dumle-kola.

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. Dumlekola är ingen idé att förneka helt enkelt. Jag fantiserade ihop en fantastisk historia om en seg fralla en gång när jag hade öppnat en kryddburk med tänderna, en av framtänderna har en lagning sedan tidigare möte med glad hund. Som tur var frågade inte tandläkaren, jag tror inte min frall-historia hade hållit riktigt.

    SvaraRadera
  2. Anonym1:33 em

    De flesta av mina tänder är quita-y-pon för er som förstår. Däremot har jag ett jättemärke på näsan från glasögonen jag hade på mig när mina glada hundar hälsade på mig efter en frånvaro.

    Man ska nog inte ljuga för en bra tandläkare som man har haft ihop det med så många år, Häxan (jag minns från din tidigare blogg!). Eller var det för den nya du nämnde Dumle-kolan?
    Synd att ni gick skilda vägar efter så många år med den förste, men kul att du känner dig fin efter investeringen. Jag är säker på att du har ett vackert leende!

    SvaraRadera
  3. Anonym6:35 em

    Jag ljög inte ens när jag varit förkyld och ätit halstabletter (som inte var sockerfria) och druckit massor av apelsinjuice i några veckor. Den tandläkaren (som ändå var en av de få som jag gillat)hade aldrig sett något liknande.

    Kanske borde jag ha hittat på något bättre ;)

    SvaraRadera