tisdag, september 21, 2010

Tisdagstema: Sömn

Veckans tisdagstema är SÖMN. Och jag har valt att visa en bild på rinnande vatten. Nu undrar ni förstås hur jag tänker?
Jo, låt mig förklara!

Inget ljud är mer rogivande än det som vatten i rörelse avger. Det kan vara kluckande vågor, strilande regn eller porlandet från ett vattendrag, stort eller litet. Har jag det i mina öron somnar jag i regel fort, och gott. Så enkelt var det!

Fler bilder på sömntemat hittar du vägen till om du klickar här.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Själv sover jag bäst när det blåser ute.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att lyssna på vågskvalp också för att det är så rogivande men att somna till är nog regndropparna mot taket allra bäst. Helst i lantlig miljö.

    SvaraRadera
  3. Men en droppande kran kan väl inte få dig att somna?

    SvaraRadera
  4. Ja håller med dig. Väldigt lugnande och jag älskar att stå och blunda vid havet, att lyssna på vågorna/Lis

    SvaraRadera
  5. Nej, en droppande kran funkar inte. Är ju inget naturljud!

    SvaraRadera
  6. hihi, blir man inte kissnödig :)

    SvaraRadera