fredag, september 10, 2010

Veckans fönster: Ruffigt

Det är riktigt sorgligt att se övergivna hus. En gång bodde säkert en flitig lantbrukare här, kanske med en stor familj, husdjur, böljande råg- och vetefält runt omkring.
Idag en ruin. Riktigt ruffigt.
Och därför passande som bidrag i fotokedjan Veckans fönster.
Men hur hamnade egentligen den gamla tvättmaskinen där?

Fler bidrag hittar du den här vägen.
Och som alltid får du se bilden i större format om du klickar på den.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Mmmm ruffigt charmigt o med en historia..sådant gillar jag...

    SvaraRadera
  2. Här bor kossan Rosa. :)

    SvaraRadera
  3. Eh, en tvättmaskin? Den ser ut att vara av gammal design. En rund tvättmaskin minns jag från min barndom på 1960-talet.

    Är det från USA eller något annat land i väster?

    SvaraRadera
  4. Grått och tråkigt med oslaget gräs, verkligen ett ruffigt gammalt ställe.

    SvaraRadera
  5. Visst är det sorgligt att se men ändå har det en viss charm tycker jag. I mig väcks snabbt en längtan efter att ta omhand, att rusta upp. Fast sen besinnar jag mig :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Visst är det lite snyggt i all sin ruffighet?!
    Om Rosa bott här så var det definitivt ganska länge sen.
    Rucklet finns ute på den kanadensiska prärien, tvättmaskinen är säkert från 60- eller kanske rent av 50-talet.
    Och Ninni - avstå från köpet, det är mitt bestämda råd!

    SvaraRadera
  7. Vist är det tråkigt att se gamla övergivna och ruffiga hus.
    Men din bild är riktigt vacker ändå!

    SvaraRadera
  8. En fin bild...men sorgligt att det är såsom du skriver...alla dessa fina hus runt omkring i landet som står tomma och förfaller. Och så är det bostadsbrist på andra ställen! Allt på grund av att det inte finns jobb där de tomma husen står....det är bara att titta på byn där jag är uppvuxen. Få barnfamiljer - och de hankar sig fram efter bästa förmåga, men kvar stannar de - tappra hjältar tycker jag!
    Och våra generationers svett och möda att skapa det som förfaller...nå't är snett ju!

    SvaraRadera
  9. Det är väl en bra och symbolisk bild för landsbygdens avfolkning kan jag tänka mig.

    SvaraRadera
  10. Ja det är rätt sorgligt med ställen som får förfalla så där.

    SvaraRadera
  11. Vackert trots sitt förfall och miljön väcker tankar på historien!

    SvaraRadera
  12. Anonym9:37 fm

    om det nu var så att kon Rosa bodde där, så kanske det är en enkel mjölkmaskin och inte en tvättmaskin =) jag får sälla mig till skaran som gillar den här typen av förfallna hus och tankarna på den gångna tiden

    SvaraRadera