söndag, september 19, 2010

Val i veckans fönster

Det ska vara något politiskt i Veckans fönster denna gång, så har Susanne bestämt, så får det bli. Alltså blev det några trägna partiarbetare som fick bli mitt motiv, plåtade genom fönstret i den vallokal dit jag tagit mig för att lägga mina röst.
Klicka på länken ovan och kolla in fler fönster fulla av politik!

Och skulle du känna behov av ett litet politiskt leende så här i kampanjens sista skälvande minuter kanske du ska klicka här. Det lilla klicket tar dig till "Tycker och tänker" på SVT-webben. Roligt! Trots att det är svårt att vara rolig när man rör sig i den politiska sfären!

UPPDATERAT
Sprang på ett synnerligen politiskt fönster när jag tog mig en tur ut i det fina vädret. På Reimersholmsgatan stod jag plötsligt öga mot öga med två svenska politiker, fotograferade av Elisabeth Ohlson Wallin. Kanske har hon studio där, kanske är det en utställning - jag vet inte. Speglingen av träden i höstfärger ramar in Olof Palme och Anna Lindh.

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Du väntade alltså till valdagen med ditt politiska fönster. Lite kul, tycker jag.

    Man din kommentar hos mig hamnade på temapresentationen i stället för på fönsterinlägget.

    SvaraRadera
  2. Idag tycker jag för en gång skull att valdagen känns lite spännande/pirrigt (stryk det som önskas)
    för det verkar ju på alla siffror som det är ganska jämt. Eller så ska man inte lita på de där siffrorna...

    I vilket fall ska det bli valvaka här. Är du i tjänst i kväll eller ledig att vaka hemma i soffan?

    SvaraRadera
  3. Susanne - hoppsan, ska rätta till det nu när jag lagt till en bild!
    Londongirl - jag har valfritt i år, f f g på evigheter! Så det blir lite valvaka i tv-soffan. Och visst är det spännande!

    SvaraRadera
  4. Och nu när jag tittar på din sist tillagda fönsterbild får jag nästan tårar i ögonen. Nä, inte nästan, de finns där. Oj, oj, oj, vad jag minns.

    SvaraRadera
  5. Det var två fina bilder på veckans fönstertema. När man talar om Socialdemokratins tillstånd i dag glömmer man nog ofta vilket avbräck den rörelsen fick genom det politiska våldet. För inget tror väl att det bara var en slump att just dessa båda mördades?

    SvaraRadera
  6. Jag brukar inte säga "det var bättre förr"... men när jag ser din andra bild kan jag inte låta bli att tänka tanken.

    SvaraRadera
  7. Anonym1:42 em

    Så du hittade ett gäng partiarbetare på valdagen? precis samma sätt som jag också hade tänkt mig mitt politiska fönster till att börja med, men så blev det ju inte eftersom där inte fanns några partiarbetare vid min vallokal klockan 8 på morgonen. Skönt att någon lyckades med det jag inte själv klarade av :)

    SvaraRadera
  8. Jag röstade strax efter lunch. Tror att alla (dåvarande) riksdagspartier hade folk på plats. Dock inte SD.

    SvaraRadera