lördag, september 08, 2018

Bästa bokmärket: Selma!

Lite skrynklig och sliten av livet är hon väl, Selma, och det var kanske därför hon råkade bli över i min plånbok när hon skulle bytas ut mot ett annat ansikte på våra sedlar.

Men vem kan passa bättre att ha som bokmärke? Selma Lagerlöf, denna mästerliga berätterska, som inte bara hade en enorm fantasi utan dessutom skinn på näsan. En idol att beundra!

Lägg därtill att hon var snyggare som tjuga än Astrid Lindgren, även om Astrid naturligtvis också är synnerligen beundransvärd och en självklar idol, hon med.

Det är Boklysten som satt strålkastarljuset på våra bokmärken. Hon vill helt enkelt veta vad vi andra lägger mellan sidorna för att hitta tillbaka till rätt ställe när det är läsdags igen. Hon skriver: Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det!
Själv har hon redan visat inte mindre än 36 stycken, lördag efter lördag! Gör som jag, häng på!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. haha, jag har sparat samma, egentligen av misstag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. mitt bästa hittills:
      https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/09/jane-austen-10.html

      Radera
    2. Men hon är ju så fin ...

      Radera
    3. Astrid då...? har hälsat å hemma hos henne i Stockholm.

      Radera
    4. Ja men det skrev jag ju??????????? (har också varit i hennes våning, häftigt)

      Radera
    5. Astrid hem finns virtuellt också, man kan öppna lådor, allt... jag får snabbt hitta på något att skriva om, så att mitt hem sparas!

      Radera
  2. Gamla sedlar fungerar ju bra att använda som bokmärke och en Selma är perfekt!

    SvaraRadera
  3. Återvinning när den är som bäst:-)

    SvaraRadera