lördag, september 15, 2018

Minne mellan sidorna

Första gången i Italien. Inte mycket pengar alls. Pasta på längden och tvären. Vitlök, ovanligt. Pojkvännen köpte en slips i en prisklass långt över det rimliga. Jag slog till på en handväska och två par sandaler, billiga visserligen (ja SÅ länge sedan är det!), men där tog väl ändå reskassan slut!

Fast inte riktigt. På ett torg i Venedig inhandlade jag faktiskt ytterligare en produkt, i mjukt fint skinn, och det är den enda av de där souvenirerna jag fortfarande har kvar. Inte bara det, den används också, så gott som oavbrutet!

Mitt gröna bokmärke med mönster i guld av små franska liljor och fransar i änden var helt enkelt en lysande investering för framtiden. Upptäcker när jag sitter och läser att de där fransarna stryker mig snällt över kinden, kittlar min hals på ett trevligt sätt. Tycker att det ser förvånansvärt lite slitet ut, trots allt!

Det är på bloggen Boklysten som bokmärkets betydelse nu lyfts fram, välförtjänt tycker jag. Så här skriver hon: Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu?
Mitt svar på detta ser du alltså här. Fler kommer droppandes på lördagar!

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Vilket fint minne. Du ser det och använder det mest varje dag.

    SvaraRadera
  2. snyggt, gediget, med bokdoft ❤️

    SvaraRadera
  3. Ett inköp jag är supernöjd med! :-D

    SvaraRadera
  4. Såna har jag en hel bunt av, de är så bekväma att använda.

    SvaraRadera
  5. Det där bokmärket är ju kult! Hade ett liknande för många, många år sedan. Förstår precis dina känslor:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är själv förvånad över att jag har det kvar!

      Radera