torsdag, september 20, 2018

Ingen bokmässa för mig i år heller

Mia i bokhörnan har ställt veckans helgfråga:
Ska du besöka bokmässan i år? I så fall hur länge. Och har du något tips?
Ack nej, inte ens en bara-över-dagen-visit blir det denna gång. Lite tråkigt, det medges. Därmed tipsfritt.

Är man på den där mässan och knatar runt på golvet blir man dels trött i fötterna, dels hungrig. Alltså är Mias bonusfråga välfunnen: Har du något restaurangtips i Göteborg?
Gott om bra krogar i den stan!

Kometen har jag gillat fast på Mannerströms tid har det varit svårt att få bord. Vet inte om något förändrats, restaurangen fick nya ägare i fjol. Och så har vi ju de traditionella räkmackorna nära himlen, alltså på hotell Gothia. De är nästan obligatoriska i samband med mässan, faktiskt!

Copyright Klimakteriehäxan
  

19 kommentarer:

  1. Jag är dålig på restauranger. Går ut så sällan. Men på mässan ska jag.

    SvaraRadera
  2. räkmackorna är så STORA.... cava passar att dricka till... utan dig, suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. (maken ska sova på Gothia på fredag, men de får annan mat)

      Radera
    2. Du får ta mitt glas med cava också ...

      Radera
  3. Tänkte också direkt på räkmackorna på hotell Gothia. De är ju nästan världsberömda vid det här laget.

    SvaraRadera
  4. en kan sitta i fönsternischerna och knapra knäckebröd med räkost och dricka vatten mellan seminarierna

    SvaraRadera
  5. Det är första gången på många, många år som jag ska vara på bokmässan.

    SvaraRadera
  6. Jag ska inte heller till Bokmässan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får klara oss ändå, det har gått bra i två år nu!

      Radera
  7. Jag har inte provat räkmackor, fast jag varit till bokmässan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju äta en massa annat också!

      Radera
  8. Ingen bokmässa här heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kanske nästa år??? Bokbloggare brukar t o m ha en egen träff, fast jag har inte varit med på den (heller).

      Radera
  9. Ska inte heller på bokmässan i år, blir kanske nästa år.....

    SvaraRadera
  10. Väldigt länge sedan jag gick på en mässa, bokmässa har jag aldrig varit på, däremot trädgårdsmässa ett par gånger. Räkor är gott, fast utan macka. ;)

    SvaraRadera
  11. Räkmackorna är ljuvlig men det blir det inte denna gången

    SvaraRadera