måndag, oktober 08, 2018

Aldrig bättre än nu!

Han har aldrig sjungit bättre.
Han har aldrig haft bättre texter.
"Lola", en "musikalisk monolog" med Tommy Körberg, är en föreställning med både hjärta och hjärna. Fantastiskt bra. Den andre mannen på scenen, pianisten Carl Flemsten, är också lysande.

Visst, det är dyrt, men på gårdagens föreställning fanns det en hel del tomma stolar längst bak i Skandiascenens salong. De är förstås de billigaste platserna. Satsa på en sådan, man hör lika bra där. Och ser nog tillräckligt bra också! Rekommenderas varmt, helt enkelt. Jag tror till och med att jag skulle kunna gå och se den en gång till!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. det behövs mera för att jag ska lämna Hisingen... funderar på att hälsa på hos Fredrika Bremer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stundtals har Lola och hon liknande budskap, faktiskt.

      Radera
  2. Jättekul att du blev så nöjd med föreställningen. Musikaler är dock inte direkt min grej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det här är faktiskt inte en "vanlig" musikal. Visst sjunger han, men det är verkligen en 90 min lång monolog med massa tänkvärdheter i.

      Radera