lördag, oktober 06, 2018

Plattsöm mellan boksidorna

Hur det kom sig har jag glömt sedan väldigt länge, men en gång i tiden hände det att jag fick för mig att jag skulle brodera ett bokmärke. Så då gjorde jag det.

Resultatet, i färger som egentligen inte är "mina", är en linneremsa fylld av plattsömsstygn, fodrad på baksidan. Riktigt snyggt om jag får säga det själv (och vem skulle kunna hindra mig, det är ju min blogg det här!). Garanterat unikt dessutom.

Faktum är att en dag bad Maken att få överta just det här bokmärket, vilket gjorde mig väldigt förvånad, och lite smickrad. Så det fick han så klart.

Om märket var värt de timmars handarbete som gick åt kan man naturligtvis ha olika åsikter. Nu har ni i alla fall chansen att beundra verket, eftersom Boklysten varje vecka kör samma efterlysning:
Vad har du mellan sidorna i dina böcker? Häng på, kul om vi blir fler!

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja det är ju riktigt fint, tycker jag också!

      Radera
  2. Blir ju nästan avundsjuk...skulle vara så kul att kunna brodera ett eget bokmärke! Fint är det i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enklare sömsätt finns väl inte. Hanterlig storlek på arbetet också!

      Radera
  3. Riktigt snyggt och väääääldigt 70-tal! :D

    Klart att du ska vara nöjd med det du lagt ned en massa tid på. Avskyr det där med att man inte ska vara det, det är inte "fint" ...

    TRAMS!

    Har man gjort ett bra arbete och det syns så ska man självklart få vara stolt över det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo då, jag är nöjd med resultatet. Kan det vara så gammalt som från 70-talet? Ja kanske!

      Radera
  4. Du har då många (dolda) talanger som verkligen är aningen överraskande - för mig i alla fall. Hur f*n åstadkommer man ett sådant konstverk???!!!
    För ditt bokmärke du tillverkat är just det ett hantverk som jag aldrig skulle kunna åstadkomma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle du säkert, om du bara har lite tålamod - det är f ö inte min bästa gren, så nu för tiden handarbetar jag aldrig!

      Radera