onsdag, oktober 25, 2017

Festklädd?

Halloween. Hur kul är det?
Måttligt, om du frågar mig. Förstår inte charmen med plastspindlar över restaurangbordet, dödskallar i matbutiken eller spindelväv vid kassan i en annan affär.

Hur jag än tänker på saken kommer jag fram till att potentiella dödskallar är vi alla. Varför de inkluderats i modebilden, från babyavdelningen till storlek XXL, har jag aldrig begripit. Förstår mig inte heller på pysselexperten i SvT:s Gokväll som lär ut hur man gör en ätbar dödskalle i barnstorlek, avsedd att ha på en tårta.

Lika självklart som det är att var och en är försedd med ett kranium är det att vi har ett skelett som bär upp oss. Vilket kan understrykas och förtydligas med hjälp av en liten helkroppsdräkt (för vuxna!) för den hugade.
Den kretsen tillhör inte jag, det har ni redan räknat ut.
Förresten fanns den nog inte i min storlek. Och är det fest föreslår jag annan klädsel.

Copyright Klimakteriehäxan

Dräkten ingår i H&M:s Halloweenkollektion, full av dålig smak om du frågar vad jag tycker ... men jag lägger dit en länk ändå ... 

4 kommentarer:

  1. Anonym11:32 em

    Tack men nej tack.

    SvaraRadera
  2. döden firas i många länder, inte bara i Mexico,
    i Sverige dör man inte... bara försvinner.
    våra barn har amerikanska kusiner i Skåne.

    SvaraRadera
  3. Hamlet finns i vår trädgård och dödskallen smyckar Shakespeare-hyllan ❤️

    SvaraRadera
  4. Hannele - jag tycker det är stor skillnad på att hedra de döda och att strö spindlar och dödskallar i maten ... El dia de los Muertos, de dödas dag, högtidlighålls runt om i Latinamerika.

    SvaraRadera