fredag, oktober 11, 2019

Rutinerat

Alla är vi väl vanemänniskor, om än i olika hög grad. Det har Elisa Matilda tänkt på, och därmed blev denna veckas fem fredagsfrågor sådana som handlar om våra rutiner.
  1. Vad är något du gör varje morgon? Ägnar mig åt klurarsidan i Svenska Dagbladet, på papper. Först Nian, sen den svårare sudokun och så dagskrysset om jag hinner.
  2. Vilken är din typiska frukost på helgen? Samma som till vardags, för det mesta. Kaffe, två skivor Falu rågrut, kalkonpålägg. Ibland spetsat med sallad eller ett kokt ägg. Om jag inte råkar bo på hotell, förstås, då frossar jag i den färska frukten!
  3. När senast testade du en ny hygienprodukt? Bytte tandkräm efter tandhygienistens väldigt bestämda "rekommendation", kändes som en order ...
  4. Vad hamnar oftast i din korg i mataffären? Frukt, grönt, skaldjur, fisk, ost, bröd. Mindre kött numera, sällan halvfabrikat med undantag för köttbullar som är så praktiskt att ha hemma!
  5. När senast bytte du frisyr? Nästan tre år sedan, faktiskt. Bytte frisör också.
Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. läser kultursidorna först i Göteborgs-Posten, ibland i min iPad. Mina frisörer slutar... men nu har jag haft samma herrfrisör nästan ett decennium, han behöver bara toppa mig... han tycker om min hårfärg ❤️ han tycker inte jag behöver färga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvudsaken är ju vad du själv tycker! Jag brukade ha slingor i håret, men slutade med det för säkert tjugo år sen. Kör min egen kulör sen dess (och får ibland frågor om vilken färgning jag använder ...)

      Radera
    2. för ett par decennier sedan jag körde en blandning av grönt, lila, rosa, svart, blekt... lite före det var modernt, svårt att hitta färger då... Och David Bowie-frisyr fick jag klippa själv... inget frisörer kunde på 70-talet :)

      Radera
  2. Det där med byte av tandkräm (och tandborste i mitt fall) känner jag mycket väl igen. Å jag lydde, precis som du.

    Roligt att du precis som jag bytte frisyr och frisör samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gör man inte för att slippa bli tandlös ... det verkar faktiskt som om tandkrämen hon rekommenderar är bra.

      Radera
  3. Hade gärna prenumererat på SVD, men den kommer inte ut till oss på landet på söndagar så det är inte aktuellt. NT räcker för mig - korsord varje dag (utom söndag då när det inte heller ges ut någon tidning.) Vad som är på gång kulturellt får jag veta av Mirren som har Abundoabonnemang :-). Recensioner läser jag på nätet.
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att jag börjar vänja mig vid att läsa tidning på plattan. Även korsordslösning funkar! Så digital prenumeration är faktiskt en variant att överväga.

      Radera
  4. Köper också mer sällan kött nu. Blir billigare så också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men när man köper en fin bit ... så är det GOTT!

      Radera