lördag, juni 24, 2023

Akvarell!!!!

Nu tar jag lite hjälp av Leonard Cohen, som faktiskt gett oss en musikskatt med mängder av fantastiska texter. Låtarna lever kvar även om han själv inte gör det. Men han skrev ”There is a crack in everything – that's how the light gets in” och visst ser det ut att vara en spricka som släpper in ljus i min "akvarell"? Jag fortsätter alltså att blanda färg och vatten och pytsa ut blandningen på en plan yta. Man har inte roligare än man gör sig!

Eftersom det är självaste midsommardagen i dag (jo då, flaggan är uppe) firar väl Sverige vidare. Men de där traditionerna med sill och "Små grodorna" låter sig inte exporteras så enkelt. Här kan du läsa om när jag var med och försökte!

Copyright Klimakteriehäxan

2 kommentarer:

  1. Vill du veta vad jag ser när jag tittar på din akvarell? Klart du vill;-) Jag ser trafikljus som speglar sig på en väldigt översvämmad gata.

    PS. Så jag skrattade när jag läste ditt inlägg. Fegis, att du inte åt testiklarna och tarmflätan;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen dum tolkning! Risk för vattenplaning på den gatan ...
      Nä, har aldrig gett mig på de grillade testiklarna, för min del kan tjurarna få ha dem för sig själva!

      Radera