onsdag, maj 20, 2015

Sitt fint!

Det fanns åtminstone förr något som hette damsadel. Tror att det hängde ihop med att fina flickor hade kjol även på hästryggen, och misstänker att damsadeln numera är om inte helt avskaffad, så i alla fall väldigt sällsynt.

Men det hindrar väl inte att en sittmöbel kan verka extra lockande på personer av ett bestämt kön. Och säg emot mig om du vill, men om inte stolen på bilden är en tjejstol så vet jag inte vad jag ska tro. Tänk dig bara att ett testosteronspäckat muskelberg vill pusta ut efter ett pass på gymmet. Inte kan han väl vara SÅ slut att han sätter sig här, med högklackat och panterfläckig "kjol"?

Nu lär inte den här trevliga skapelsen i egensinnig design gå att köpa på Ikea, direkt. Fast händiga människor brukar ju inte låta sig hindras. Står det inte någon gammal pinnstol lite i skymundan i nån vrå? Så att den kan förses med nya ben, i lämpliga skor?

Det hinns väl inte med som överraskning till det här årets Mors Dag, men det kommer fler bemärkelsedagar! Alla vill ju sitta fint! Och gärna ha presenter dessutom!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym1:17 em

    Kul foto! Hög vill-ha-faktor för mig. Var finns den?

    Damsadel används fortfarande. I UK t.ex. av Queen Elizabeth och också av fina flickor med kjol på jakten.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Stolen är i privat ägo och inte till salu, är jag rädd. One-of-a-kind-thing tror jag. Som också gärna skulle ha den!

    SvaraRadera
  3. Häftig och annorlunda, men dock lite fult skrevande, kanske skulle kjolen varit lite längre ... eller benen korsade ... men det kräver väl en annan konstruktion ..

    SvaraRadera
  4. Måste ha varit en karl som designat stolen...
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. hahha, helt i min diskreta smak :)

    SvaraRadera