lördag, november 17, 2018

Jag har den stora äran att presentera ...

... mitt livs första och förmodligen enda orkidékvartett i floristmodell, hopsatt i min Waldemarsudde-kruka, den av största (?) storleken.
Jag har ofta avundsjukt tittat på liknande blomsterfägring i butiker och varuhus, men vem köper FYRA orkidéer samtidigt? Hem, bara så där?

Nu vet jag  och ni  svaret på den frågan: Klimakteriehäxan gör det.
Hur skulle jag kunna låta bli?
Kommer in på Ica och springer rakt in i en sån där blomkruksvagn av metallgaller ni vet. Full av Phalaenopsis, brudorkidéer.
Över hela härligheten en stor skylt: ENDAST I DAG 34:50 KR/STYCK.

Alltså fick jag denna skönhetsupplevelse för en mindre summa än en vanlig orkidé i kruka brukar kosta.
Jo, jag inser att blommorna inte kommer att stå till jul. Faktum är att en stängel har börjat nicka lite, men över två veckor har den hållit sig upprätt.
Jag nöjer mig med det. Har ju bildbeviset på min blomsterlyx kvar.

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. den vill ha varmt soligt och snålt med vatten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina får vatten varje söndag och stortrivs!

      Radera
  2. Hahaha! Orkidéer som vi fått, ,aldrig köpt alltså, har över levet max en vecka i vårt hushåll. Så du har ju redan slagit mitt rekord med denna superbilliga orkidé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och orkidéer är generellt en bra kombo. Mina blommar om, ideligen - har knopp i sex stycken just nu! Du vattnar kanske ihjäl dina?

      Radera
  3. Men så fint! Du får glädja dig så mycket du orkar så länge gruppen finns kvar.

    SvaraRadera
  4. Wow! Härligt med överflöd ibland. Och blommar de sedan om är det ju ännu bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt många! Räknade nyss: åtta har knopp!

      Radera
  5. (perfekt, en gång i veckan)

    SvaraRadera