torsdag, november 15, 2018

Veckans helgfråga

Mia i bokhörnan börjar gå i jultankar. Alltså undrar hon: Har du någon adventskalender?
Nej, utan barn i huset blir det ingen lucköppning alls. Även om varuhusens parfymavdelningar försöker få stora flickor att köpa "adventslådor" med 24 miniförpackningar med tämligen dyrbart innehåll så har jag inte trillat dit. Kanske kommer tomten ändå?

Bonusfrågan är osedvanligt enkel att besvara: Choklad eller chips?
Choklad, alla gånger, alla dagar, alla årstider. OM, jag säger bara OM, jag hade en chokladkalender skulle den nog vara tömd på godis före Lucia ...
Så där ja, veckans helgfråga besvarad och klar!

Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. jag har karaktär att kunna ta en bit varje dag :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Har inte haft en adventskalender på väggen sedan jag var barn själv.
    Å valet mellan choklad och chips är väldigt enkel - ingetdera. Men om du tvingar mig så tar jag två "Lays salted chipd";-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du söker säkert dina bonuskalorier på annat håll - men så klokt att skippa chipsen och chokladen!

      Radera
  3. Attans! Nu påminde du mig om julkalender ... Hur ska jag göra med det nu i år då?! Han är ju 14 snart men samtidigt så vet jag ju hur kul han tycker det är med kalendrar. Och inte har jag så mycket tid på mig heller.

    12 par strumpor och 12 kallingar? Då kanske han inser till nästa år! :D

    Haha va elak ja är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja, nä jag har ingen kalender men jag skulle ta choklad och inte 17 äter man i förtid heller! Ajabaja!

      Och choklad går före chips, definitivt!

      Radera
    2. Mina ungar ville nog ha kalender när de var 14. Åtminstone om de innehöll nåt trevligt! Kallingar? njaaa .... om inte annat så blir de nog för skrymmande!

      Radera
  4. kalender har jag inte men däremot ett kalenderljus. choklad är jättegott. chips också, dessvärre

    SvaraRadera
  5. Chokladkalendrar är ju inte dumt heller förstås.

    SvaraRadera
  6. Choklad ska ju vara bra för något tror jag. Inbillar jag mig i alla fall. Höjer väl någon hormonnivå sägs det.

    SvaraRadera
  7. Ja jösses vad dom hittar på! 24 parfymer alltså, fantasin vet inga gränser... Är kanske lite gammaldags som tycker julkalendrar hör till barndomen?

    SvaraRadera
  8. Julkalender hade jag ganska länge, även som vuxen, lite barnsligt kanske men kul var det.... ;) numera brukar jag ha kalenderljus och det har jag skaffat även i år. Choklad funkar i alla lägen!

    SvaraRadera
  9. Jag minns när min lillebror åt upp all choklad i sin kalender och sedan vid något obevakat tillfälle även åt upp min. Oj, vad jag blev arg...

    SvaraRadera
  10. Ja en del kalendrar är oerhört dyra så dt blev ingen här heller.

    SvaraRadera