måndag, maj 20, 2019

En vårfågel som får en nyckelroll

Ja men det kan ni ju räkna ut med er allra ädlaste kroppsdel! Att jag inte kunde stå emot denna lilla fina fågel, som tillsammans med en stiliserad blomma pryder den pyttelilla pärlbeströdda börsen som är tänkt som nyckelring.

Mycket får inte plats inuti, men en sån där plastbricka man ska ha i vagnen på Ica har jag lagt i och jag tänker stoppa ner en "nödtjuga" också. Eventuellt får något mer plats, fast det får inte vara särskilt skrymmande som var och en kan förstå ...

Men välkommen är den, min nyaste pippi, en vårfågel som får nummer 82 i min samling, den där som jag egentligen aldrig jobbat på att få ihop. Men har man pippi på fåglar så är det ingenting som går över. Vilket bevisas gång efter gång.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Vilken gullig börs! Nej, jag behöver inte ens engagera min ädlaste kroppsdel för att förstå att börsen fick följa med dig hem.

    SvaraRadera
  2. Så söt! Perfekt att ha på nyckelringen med nödpeng och polett!

    SvaraRadera