söndag, maj 12, 2019

Skyltsöndag m/Mallorca

Kan det vara så att varje dag är Mojitons dag på Mallorca? Året runt rent av? Kanske. För jag tog bild på den där skylten, eller i alla fall en likadan, ifjol, fast då lite längre in på sommaren.

Nu lyckades vi dessutom få en drink med medföljande visdomsord, ungefär som gamla "lyckokakor" som kinakrogar brukade dela ut.

På den här muggen står det "Jag är inte gammal, jag är stadd i utveckling" och att det är en viss skillnad fattar ju vem som helst! En god drink är det i alla fall.
Serveringen som skyltar med röda jättebestick nöjde sig med att visa sin matsedel, medan en annan strandbar vid Cala Mayor (norr om Palma) hade levnadsråd i kombination med bordsnumret. Kort och koncist, i vitt på blåmålat trä: Äta. Stranden. Sova. Repetera. Bara att lyda.

Denna skyltsöndag är jag som ni ser ovanligt generös med foton. Ni vet, när man gjort en resa har man alltid något att berätta ... så nu blev det skyltsöndag med mallorkinska förtecken! Som vanligt hittar ni andra söndagsskyltar om ni klickar er via BP:s blogg där alla skyltbloggare finns listade.
Ha en fin söndag, med eller utan mojito! (jo då, det går utan också!)



Copyright Klimakteriehäxan

19 kommentarer:

  1. Mojito är gott, drack massor med Mojito-läsk förra sommaren när vi hade +30°C hela sommaren på Hisingen. George Sand är enda jag känner som varit på Mallorca... nej, min farbror dog på något hotellrum

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns minst en bra bok om Sands tid på Mallis. Har den i hyllan.

      Radera
  2. Den där klossen, tror du den ska vara för att pengar eller servetter inte ska fladdra i väg , tro?

    Mojitons dag är annars 11 juli och jag torr piña coladans var dagen innan. Eller om det var efter ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klossen var bara avsedd för att visa bordets nummer, tror jag. Resten var en bonus! Jo, jag tror att man slirar på reglerna för den där dagen ... men märkte inte att någon klagade ... :-D

      Radera
    2. Ah, det var ju smart med bordsnumret på klossen. Och det skrev du ju till och med. Sorry, ibland läser man för fort.

      Det där med dagar är nog bara så att i stället för att njuta av en mojito så njuter man av två eller tre den dagen!

      Radera
  3. Kul skyltsöndag och extra rolig förstås från Mallorca. Mojito gillas här och budskapet likaså.
    Kul med den röda besticksskylten. Man hajar ju till och vill kanske titta lite extra.
    Antar att du haft en bra vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, en bra vecka! Klart bättre väder än hemma, badat, ätit gott. Läst.

      Radera
  4. Brukar ju säga att skyltar är roligare utomlands än här hemma. Du har precis lagt upp bevisen som bekräftar min tes. Det röda besticket är en absolut höjdare, och det där turkosa blocket med levnadsrådet är ju klockrent för ett semesterparadis som Mallis.
    Dessutom är Mojito min absoluta favodrink på semestern - mums!
    Vilket toppen bidrag till Skyltsöndag:-) Tusen tack för det och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle kanske ta sig en liten mojito - det är ju ändå söndag ...?

      Radera
  5. Oh, Mallis och Cala Mayor, har inte varit där sedan sjuttitalet men jisses så kul man hade där då! Härliga skyltar, speciellt...repeat! För det är väl ungefär det man gör...Ha en fortsatt trevlig semester

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var också där för länge sen, går inte att känna igen något, förstås. Och kanske var det s a s "roligare" då - men Mallis håller än!

      Radera
  6. En annan fick ta söndagen utan mojito ;) Trevligt att du berättar med skyltar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det körigt. Med mojito blir det roligare, men man kan ju inte ha kul jämt!

      Radera
  7. Härlig skyltning! Gillar den blåmålade kuben med självklara ord - precis som det ska vara på semestern :)

    SvaraRadera
  8. Finfina färgglada skyltar! Kul med utländska, annorlunda liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med lite variation eller hur?!

      Radera
  9. En mojito sitter ju aldrig fel oavsett vilken dag på året det nu må vara ;-)

    Härlig skyltning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min inställning också. Roligt att du tittar in här!

      Radera