fredag, oktober 08, 2021

Om en liten vecka ...

Fredagar har blivit något av en bekännelsernas dag ... eftersom Elisa Matilda publicerar fem frågor som ofta kräver svar man kanske inte skulle plocka fram inom sig annars ... som idag:

  1. Hur mycket har du skrattat i veckan? För lite, tycker jag.
  2. När har du känt dig som sämst? Vid tre-fyratiden på natten när jag ännu inte lyckats somna.
  3. Vad har fått dig att byta humör? Solen, som faktiskt dök upp en stund i tisdags.
  4. Vilken dag fick dig att längta till helg? Varje regnig dag, eftersom prognosen sett bättre ut för helgen.
  5. Vad skulle du ge för betyg på veckan? Godkänd, men inte mer.
Bara en liten vecka,
helt enkelt. Nån "stor" vecka som går till historien blev det förvisso inte. Uttrycket "en liten vecka" har jag, för den som undrar, lånat i barnboksvärlden. Ur en av Eva Erikssons underbara böcker om Bella och Gustav, närmare bestämt. Bella har ingen kompis, men så tack och lov träffar hon Gustav! Rekommenderas, varmt!

Copyright Klimakteriehäxan

22 kommentarer:

  1. Så slitsomt det må være å ikke få sove. Jeg har alltid kunnet legge meg også så sovner jeg innen veldig kort tid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sover för det mesta rätt bra, men får då och då en knäpp som gör att jag inte somnar ... väldigt tråkigt faktiskt! Njut av din goda sömn!

      Radera
  2. Svar
    1. Jo den kunde ha varit lite mer spännande...

      Radera
  3. Ah, vad tråkigt att inte somna förrän så sent!
    Jag har haft knappt godkända veckor tidigare under pandemin så bara det att det satts fart på lite kul har gjort att veckan höjt sig.
    Hoppas du får en roligare vecka nu då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot en ny vecka, med hopp om glada budskap! Och önskar fösrstås dig detsamma, efter en toppenhelg!

      Radera
  4. Livet börjar komma igång så smått igen tycker jag. Har också haft svårt att sova p.g.a. ischias, men det börjar också kännas bättre. Hoppas kommande veckan blir bättre för dig!

    SvaraRadera
  5. Gillade extra "En liten vecka" och känner väl till varifrån uttrycket kommer.Är förtjust i böckerna om Bella och Gustav.
    Och en ny vecka kommer ju.


    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hoppas på en bra ny liten vecka, eller hur?

      Radera
  6. Den barnboken känner jag igen. Jag tror min mamma köpte den. Jag läste den för döttrarna när de var små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag - och ungarna - gillade den väldigt mycket!

      Radera
  7. Ett litet tips här. Läs några "tramsbloggar" som jag gör, då får du skratten på köpet, jag lovar:-)
    Inte roligt att inte kunna sova under nätterna. Åt andra sidan är det ju ingen som tvingar upp dig klockan 7 på morgonen. Så du kan ju sova ut. Ja, du hör ju själv att jag inte går och lägger mig tidigt jag heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nog alltid varit en nattuggla - och en som gärna sover länge på morgonen, det har verkligen inte gått över. Jätteskönt att slippa väckarklockan!

      Radera
  8. Oj stackare som sovit dåligt den här veckan. Jag är likadan ibland, det är ju lagom kul att gå till jobbet på 2h sömn. Hoppas att du sover gott till natten- Jag har varit ute hela dagen, så jag borde knoppa in gott med tanke på att friskluft, trädgårdsarbete och solsken. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar trösta mig med att så länge jag är igång efter en dålig natt håller jag mig ändå vaken - och räknar med att sova desto bättre följande natt. Stämmer ofta men inte alltid!

      Radera
  9. Synd att veckan varit mindre bra - hoppas att helgen blir fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi satsar på det!!! Ska i alla fall inte kratta mera löv, den biten betraktar jag som avklarad för i år ...

      Radera
  10. Det hade definitivt behövts fler skratt den här veckan.

    SvaraRadera
  11. Vissa veckor lämnar inget större avtryck och kan kännas enahanda, men de behövs ju för att man ska uppskatta de roliga händelserika dito..

    SvaraRadera
  12. Ja men det är förstås alldeles sant!

    SvaraRadera