fredag, april 19, 2024

Antingen – eller

Livet består till stor del av val. Ideligen har man att ta ställning, för eller emot, alternativen radas upp. Ibland är det lätt att välja, ibland näst intill omöjligt. I dag vill Elisa Matilda att vi väljer när vi avger våra svar på hennes fem fredagsfrågor: 

  1. Vill du hellre laga mat eller ta hand om disken? Lagar maten.  
  2. Går du hellre på en aktivitet utomhus eller inomhus? Helt väderberoende. Inne i rusk, ute i sol och sommar.
  3. Handlar du hellre online eller i affär? I affär, solklart.
  4. Titta på soluppgång eller solnedgång? Solnedgång, eftersom jag älskar sovmorgnar.
  5. Väljer du upplevelser under en semester eller göra ingenting? En kombo är bäst! 
Slå ut eller inte, det är frågan som de japanska körsbärsträden
nu måste ställa sig varje morgon. Vårvädret har tagit semester.

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Vistas gärna ute även november ☂️ gillar skugga.

    Höga porton tar nöjet av näthandeln, men jag har köpt alla mina barfotaskor och -kängor på nätet 🥾🥾 mycket nöjd, lyckliga fötter! 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt: vädret styr. Nätköpen avser jag att fortsätta hålla nere, till butikernas fromma.

      Radera
  2. ja, en väljer och väljer hela tiden. lagar någon god mat till mig tar jag gärna hand om disken. kläder köper jag helst i affär. visst beror ens aktiviteter mycket på vädret. vill inte stiga upp i ottan för att se en soluppgång. under semestern vill jag se och höra och lära. klart att det ska finnas tid för lite vila också. det brukar ordna sig av sig självt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du och jag har i stort sett samma inställning här!

      Radera
  3. Tycker som du i det mesta vad jag kan se. Åtminstone när det gäller dagen fredagsfrågor! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men i dag var de väl tämligen enkla att besvara eller hur?

      Radera
  4. Förutom ettan så är vi helt överens. Men jag diskar gärna efter dig. Och varför har jag fått för mig att du inte gillar laga mat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag kan komma in i perioder jag kallar "kökströtthet" och då vill jag varken laga eller diska eller nåt ... fast äta brukar jag aldrig tröttna på ...

      Radera
  5. Jag märker att jag faktiskt slipper skämmas, är inte så ensam om sovmorgnar som jag trodde! Har ju så trista affärer i Falun, men brukar kika in hos Indiska, något jag också gjorde i veckan utan att hitta det jag var ute efter, en kaftan! Sån där silkig att svepa om sig på varma sommardagar hemma. När jag kom h em gick jag in på Indiska på nätet, och där fanns en, på rea dessutom. Så nu har jag gynnat företaget men inte den lokala affären....Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kaftan har många fördelar, passar när sovmorgonen tar slut, inte sitter den åt nånstans heller ... så jag hoppas du blir nöjd med köpet, du gjorde i a f ett försök att gynna själva butiken!

      Radera
  6. Här är en till som älskar sovmornar, men är man nattarbetare så är det nog inte så konstigt. Min man gillar inte att laga mat, så tyvärr är det min lott, jag skulle hellre diska!
    Ja, nog har vårvädret tagit semester, idag kom det lite snöflingor från skyn också, ack ack ack!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är i a f glad att ha diskmaskin, den vill jag inte vara utan! Vore iofs kul om nån ville laga min mat ibland också, men där ser det mörkare ut. Fast vi går på krogen ibland.

      Radera
  7. Ute eller inne, jag väljer nog oftast inne. Jag gillar inte när det är för varmt ute och jag vill absolut vara i skuggan. Men är det soligt och inte över 25 grader och jag är i skuggan då trivs jag ute.
    Och soluppgångar fungerar inte men solnedgångar är fina.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För varmt är lika eländigt som för kallt! Och jag har mer och mer börjat dra mig in i skuggan, förr älskade jag att ligga i solen. Nu funkar skugga och en bok perfekt, men det ska inte blåsa!!!!

      Radera