fredag, januari 10, 2020

Nu räknar vi till fem

Fredagarna kommer rätt ofta nu för tiden, gör de inte det?
ElisaMatilda stretar oförtrutet vidare och jag måste säga att jag är imponerad av hur hon lyckas variera de fem fredagsfrågorna. Här dagens skörd:
  1. Med fem ord, hur har din vecka varit? Stillsam, men också med träning.
  2. Med fem ord, vad behöver du just nu? God fredagsmiddag och lite vin.
  3. Med fem ord, hur är ditt humör? Av den gladare sorten, mestadels.
  4. Med fem ord, hur ser ditt hem ut? Innehåller julsaker på väg ut.
  5. Med fem ord, vad gillar du med januari? Att månaden tar slut snart.
Copyright Klimakteriehäxan

22 kommentarer:

  1. Haha, sista svaret är ju bara sååååå bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänker att du håller med ...?

      Radera
  2. jag tog en tur på gymmet, har ju betalat årskort

    SvaraRadera
  3. Helt underbara svar! Ha en härlig fredagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig detsamma. Fick färska räkor till middag. SÅ GODA. :-D

      Radera
  4. Jamen, precis. Bort med januari och fram för våren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi väntar lite till ... men hoppas!

      Radera
  5. Visst är hon duktig Elisa!
    Fem svar à la Klimakteriehäxan:-) Det är nog bara du som kan skriva på det sättet - Love it!

    SvaraRadera
  6. Januari är ingen höjdare, eller någon vi saknar när den gått till vila...fram för nya fräscha månader med mera ljus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar till solen - man borde kanske försöka ta sig nånstans?

      Radera
  7. Balans och harmoni vilket då kan bli ännu bättre bara januari har passerat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När julen har burits ut brukar jag få LITE vårkänslor ... men Knut är först på måndag ...

      Radera
  8. jag brukar tycka att februari är årets värsta månad, men nu tror jag att det är januari, så jag håller med dig. och ljusare är det och ljusare blir det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljuset är räddningen. Och god mat, och en bra bok, och nåt på tv, och några tända stearinljus ... kanske en film? Men den jag ville se var utsåld, så det blev inge tbiobesök.

      Radera
  9. Hehe ... endelig ei som heller ikke liker januar så godt! Jeg ser ikke noe positivt med denne måneden. Og spesielt ikke slik den har vært her, regn, regn og regn. Jula er ute, men vårfornemmelsene uteblir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så! Men hoppet om ljusare tider lever ...

      Radera
  10. Det tar tid att få ut julen...Här hänger julgardiner kvar! Ha en fortsatt trevlig helg kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är inte Knut förrän på måndag, så det måste ju vara helt OK! Mina är ocks¨å kvar!

      Radera
  11. Jag håller också på att städa ut julsaker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det julfritt här hos mig!

      Radera