måndag, januari 20, 2020

Rykande färskt CITAT

"Låt mig runda av med ett tips: om du bara ska se en film i år  ...
...  så går du på bio för sällan."

-Emma Molin, programledare för filmfesten Guldbaggegalan sätter punkt för kvällens direktsändning  i tv från Cirkus i Stockholm. Och kan man tänka sig: två filmer ("And then we danced" och "Aniara") belönades med fyra baggar var och jag har sett båda! 


Såg den nu baggebelönade "And then we danced" i eftermiddags, utan en tanke på stundande filmgala. På väg hem från bion passerade jag Medborgarplatsen där
Haglunds pinne (som egentligen heter Söder torn) fått dramatisk bakgrund.
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Såg också Guldbaggegalan och ska helt klart se "And then we danced" och "Aniara". Roligt att du sett dem och innan de fick sina priser. Hann inte se dessa innan jag åkte till Spanien. Men har sett "Jag kommer hem till jul" och " En del av mitt hjärta". Bra de också-
    Läcker bild på Haglunds pinne. (Nästan hemmatrakter för mig. )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, de två du sett har inte jag tagit mig iväg på ... jag gillar verkligen att se film på bio, men likväl kommer jag iväg alldeles för sällan.

      Radera
  2. Vilket sammanträffande med filmen alltså.
    Å bilden på Haglunds pinne är otroligt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade tänkt se den länge och så råkade det bli igår. Bilden från Medis ser ju inte äkta ut!

      Radera
  3. ser massa bra filmer i svt ❤️ maken såg Star Wars med sönerna, den första såg vi tillsammans för 40 år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja, det finns gott om saker att titta på.

      Radera
    2. nya Star Wars såg de på bio i veckan

      Radera
    3. Tror inte det är en film för mig.

      Radera
  4. Vissa filmer vill man gärna se på bio, andra vill man gärna sitta uppkrupen i soffan hemma. Men visst är det lite speciellt med biokänslan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut. Bara ingen i publiken pratar under filmens gång ... händer tack och lov rätt sällan.

      Radera