fredag, mars 20, 2020

Något att vänta på?

Saker och ting tenderar att bli inställda i dessa dagar, det har förstås inte undgått Elisa Matilda heller. För egen del går hon dessutom i det som brukat kallas för "väntans tider", alltså är hon på väg till BB endera dagen. Därför blev denna gång de fem fredagsfrågorna dessa:
  1. Vad väntade du senast på? Middagsgäster som kom för sent medan maten redan var klar.
  2. Är du den som får vänta eller blir väntad på? Jag kommer i princip alltid i tid. Om inte konstiga hinder uppenbarar sig i min väg, som inställda bussar eller trafikolyckor.
  3. Vad gör du vid ett tomt övergångsställe när det är rött? Då går jag över. Fast inte om något barn står bredvid mig och väntar.
  4. Låter du folk gå före dig i en kö? Ja det händer, när jag handlat mycket och den bakom mig har någon enstaka vara. Eller om någon stressad ber om lov.
  5. Hur är ditt tålamod gällande telefonköer? Inte jättebra, men tålamod har aldrig varit min bästa gren.
Här väntar man på inflyttning, tror jag.
Copyright Klimakteriehäxan

19 kommentarer:

  1. jag har inte behövt vänta på dig ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fattas bara! Fast nu har jag väntat rätt länge på att vi skulle ses ...

      Radera
  2. dåligt med tåg också nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dåligt med alla kommunikationsmedel!

      Radera
  3. På frågorna 2, 3 och 4 svarade vi nästan likadant. Kul!
    När jag såg ditt svar till fråga 1 skrattade jag lite, för jag såg framför mig att Klimakteriehäxan liksom hennes middagsgäster trotsade förbudet mot socialt umgänge är;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyder rekommendationer efter bästa förmåga inom rimliga gränser ... men man kan ju inte gå i ide för resten av året!

      Radera
  4. Ungefär samma svar som jag. Tror vi är ganska överens de flesta av oss.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig helg önskat jag dig med!

      Radera
  5. gästerna ska vänta på maten; inte tvärtom. jag gillar inte att vänta på folk och jag låter inte någon vänta på mig heller om det inte hänt något speciellt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt inställning tycker jag!

      Radera
  6. Telefonköer är inte en favorit men ska jag ringa i jobbet får tålamodet ta över. Det behövs ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det moderna systemet att man lämnar sitt nummer och ev id och sen blir uppringd. Noll irritation då, tycker jag.

      Radera
  7. Har du egentlig tenkt over hvor mye av livet vi bruker på å vente på andre, vente på at ting skal skje? Vente på at det blir kveld så en får lagt seg, vente på at det skal bli morgen og på tide å stå opp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det törs man ju bara inte börja fundera på ...

      Radera
  8. Ja, så kan det ju faktiskt vara. Trots att man är ute i god tid så kan man ju inte helt lita på att vägen till målet är utan oförutsedda hinder. Sånt är livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å då får man ta det som det kommer ... :-D

      Radera
  9. Haha, förutom sena middagsgäster svara du exakt som 99 procent av alla andra som svarat på frågorna. Var är alla tålmodiga typer? Inte i bloggosfären vad det verkar...Trevlig helg

    SvaraRadera
  10. Att Komma sent när mat vankas kan vara sjukt irriterande! Speciellt eftersom man oftast bjuder in före man planerar att servera maten. Knas!

    SvaraRadera
  11. På nr 4 - Låter du folk gå före dig i en kö?
    Det tycker vi är självklart om det är någon har mycket att bära på, eller någon är äldre eller har ett handikapp. Finns tyvärr väldigt många som har bråttom och tränger sig förbi/omkull även de äldre :-(.
    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera