torsdag, september 02, 2021

Höstläsning

September är en höstmånad. Är det någon speciell du vill läsa då?

Det är Mia i bokhörnan som undrar. Men inte känner jag att någon speciell författare är hårdare knuten till mina höstar än andra. 

Dock finns det en höstbok som jag i åratal tänkt skaffa, utan att komma till skott. Det är ingen mindre än min idol Selma Lagerlöf som skrivit. "Höst" är en samling noveller och essäer, publicerad 1933 och den sista bok som kom ut innan hon dog. Naturligtvis vill jag läsa den!

Copyright Klimakteriehäxan

16 kommentarer:

  1. Höst av Selma Lagerlöf innehåller fina personliga berättelser

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska verkligen se till att lägga vantarna på den.

      Radera
  2. Men vad jag blir nyfiken på Höst! Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fåniga är att jag varit nyfiken länge, utan att göra något åt saken!

      Radera
  3. Det låter väl som en utmärkt bok

    SvaraRadera
  4. Oj det var ett bra tips!

    SvaraRadera
  5. Den kände jag inte till. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är uppenbarligen inTe ensam om att inte ha läst den!

      Radera
  6. Äntligen har jag kommit mig för att läsa igen. Igår blev jag klar med Harry Potter och fången från Azkaban och Elaf Alis Vem har sagt något om kärlek är påbörjad. Selma Lagerlöfs Höst låter intressant men den får i så fall vänta ett tag. Det ligger så mycket oläst här hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, har du som jag haft läsproblem ett tag? Jag får det emellanåt, tyvärr. Nu, mitt i en bok, har det pågått i över en vecka ...

      Radera
    2. Den långa isoleringen tog hårt och från sommaren 2020 till den här våren var jag rätt under isen. ändå köpte jag böcker som verkade intressanta men jag fann ingen motivation till att läsa dem, förrän nu.

      Radera
    3. Skönt att/om det vänder!

      Radera
  7. Ja den boken av Lagerlöf är jag också nyfiken på! Bra att bli påmind.

    SvaraRadera