söndag, september 05, 2021

Stora och små skyltar


Det finns alltid något att se i Kungsträdgården, även när inte de japanska körsbärsträden blommar. Just nu stora foton i cirkusmiljöer, tagna av Karolina Henke, monterade på en rad skärmar att titta på medan man flanerar förbi. "We miss you days & nights" heter utställningen, som finns på plats till och med den 19 september. Och då kan man precis som alla andra dagar också roa sig med att titta på folklivet, kanske ta en glass eller en burgare.

Från de riktigt stora skyltarna i Kungsan riktar jag blicken mot det mycket mindre formatet. Thaiserveringen vill skylta med kärlek. Men vad den där hudkrämsillustrationen vill visa blir jag inte riktigt klok på, eftersom jag absolut inte kan se någon skillnad på rutan märkt "före" och den märkt "efter". Ser ju inga rynkor ens på första bilden ... 


Sedan hamnar jag på en skylt i mittemellanstorleken. De är nog inte jätteduktiga i matte, eller saknar koll på singularis och pluralis, de som i vissa lägen formger informationen från Stockholms stad till allmänheten. Och nej, skylten sitter inte på en toalett ...

Därmed anser jag mig ha "klarat av" Skyltsöndagen ännu en gång. Bloggande söndagsskyltare samlas hos BP.  

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. mysigt kvitto ❤️
    ibland blir det sällskap av barnbarn på toa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite rart! Maten är dessutom ganska god.

      Radera
  2. Hahaha - du klarade även denna Skyltsöndag med bravur:-)
    Fotoutställningarna vid Kungsträdgården verkar ha flyttar från Nybroplan dit - mera centralt. Kvittot med spår av kärlek är en höjdare. Skylten för "rynkborttagning" ser ut som två plåster, väldigt oattraktivt om jag får säga så.
    Det är inte så lätt med matten... och avstånden - hahaha:-)

    Tusen tack för länken och en suverän skyltning:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det är samma bilder som suttit på Nybroplan. De här kom upp i augusti och jag tror de är nya. Ja, två plåster - utan nån som helst skillnad, vad dom nöjda med den förpackningen månntro? Men den kan ju vara helt sanningsenlig: ingen effekt av den här krämen!!!

      Radera
  3. Tack för tipset om utställningen i Kungsan. Ska absolut ta mig en titt när jag är hemma igen.
    Kvittot var gulligt och visade på omtanke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt fantasifulla foton! Ja, kärlek i maten är förvisso en toppeningrediens ...

      Radera
  4. Vilket trevligt initiativ i Kungsan! Gillade skarpt den första bilden, färgglad och läcker!
    Faktiskt gillade jag också texten på kvittot, medan språkpolisen självklart måste få råda över den tredje skylttexten. Läste nyss en krönika av Sara Löwestam, gillar hennes utläggningar om språket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi språkpoliser har en hel del att stå i ---
      Visst är det härliga foton, när nu körsbärsblommorna är mer än ett halvår borta ...

      Radera