torsdag, september 22, 2022

Helg utan bokmässa

Då är den igång, Bok & Bibliotek i Göteborg. Mia i bokhörnan slänger in en mässrelaterad helgfråga: Ska du vara där? Om inte, varför?

Tyvärr, ingen bokmässa för mig i år (heller). Har inte något bra ärende dit, även om allmänt bokintresse och nyfikenhet borde räcka. Genom åren har dagarna i bokhavet bjudit på mycket bloggfoder, klicka gärna och kolla! 

Men det är en bit till Göteborg. Åkte över dagen en gång, det var i och för sig rätt roligt men jobbigt också! Många timmar på tåget blev det ...
Kanske kanske kan det bli av ett annat år. Men bara kanske. Hoppas ni som är på plats får trevliga dagar med många härliga nya intryck och lagom många bokköp! Eller andra fynd, se nedan!

Nog har jag fyndat på bokmässan emellanåt. Som när jag köpte tre små akvareller, för
rätt många år sedan nu. De salufördes som dubbelvikta kort, men jag vek upp dem och
satte dem i ram och jag tycker verkligen mycket om dem! Konstnärinnan sålde själv
sina verk, till blygsamt pris vill jag minnas. Hon heter Iréne Larsson och finns i
Varberg, i full aktivitet, ser jag när jag googlar.  
Copyright Klimakteriehäxan 

12 kommentarer:

  1. Jag var också en flitig mässbesökare för bara några år sedan. Även jag "dokumenterade" besöken på el-mässan, förpackningsmässan. Furniture&Light med mera. Men jag måste medge att jag också har blivit latare med åren. Åldern kanske:-)
    Akvarellen är jättefin:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska inte vara jättelat om man går på bokmässan, det är rätt krävande inte minst för ben och fötter! Även om man tar bekvämaste skorna.

      Radera
  2. Det var många år sedan nu, men visst har jag besökt Bokmässan i Göteborg några gånger. När jag bodde i Ed gick det buss dit och såklart lyssnade jag på föredrag, drog fötterna mellan montrarna och fyndade ett och annat.

    Numera varken köper eller lånar jag böcker. Det blir ljudböcker. Men jag saknar att bläddra i en bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt har sin tid! Nu är ljudboken din grej, gott så.

      Radera
  3. intressant Bokmässebesök, talade med intressanta bekanta och nya bekanta, fick med mig en del böcker jag ska bokblogga, hittade bra saker till sonens kaja- och friluftsliv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag visst! Fick du nån liten slurk champagne också???

      Radera
    2. dåligt med mat och dryck...

      Radera
    3. Aj då - och du gick inte över till sopp- och tårtbuffén?

      Radera
  4. Jättefin akvarell! Jag springer inte längre på mässor, har uppskattat Tur-mässan samt Bok-mässan men bara som privatperson. Det är för mkt folk för min nuvarande smak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan bli väldigt trångt på mässgolvet! Roligast har det för min del varit när jag jobbat, som journalist och så har jag ju fått "leka författare" också.

      Radera
  5. Det kan helt klart vara jobbigt att åka lång sträcka över dagen för att gå på mässan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag gick upp i gryningen och kom hem vid midnatt ... men en gång om året kan det ju funka!

      Radera