söndag, juni 02, 2019

Näsduksdags

Det har kommit att få något nästan rituellt över sig, mitt årliga försommarbesök hos näsduksträdet i Eriksdalslundens kolonistugeområde på Södermalm. Visserligen har det hänt att jag missat, men oftast ser jag till att hålla koll.

I dag var det läge för den där visiten igen. De vita näsdukarna har brett ut sig för att lyfta fram trädets "riktiga" blommor, locka dit insekterna (och inte bara flanörer som uppskattar växtlighet i alla möjliga olika former och färger).
Näsduksdags, alltså, fast inte för att tårarna trillar.

Om du klickar på bilden blir den större och finare!
Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. verkligen fint, mitt näsduksträd på vårt berg på Hisingen är kanske tio år, vi får vänta på näsdukarna några år till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som väntar på nåt gott ... det här trädet är riktigt stort, faktiskt.

      Radera
  2. Vilket fantastiskt träd det är! Förstår att du gärna ser det varje år.

    Jag har ju sett dem i trädgårdstidningar och liknande men jag är inte säker på att jag har sett något på riktigt. Jättefint!

    SvaraRadera