onsdag, juli 10, 2019

Mera om sommaren

Orsakullan har gett oss andra bloggare en fråga om dagen, att besvara i juli månad. Jag tar två på en gång!
Gårdagens: Sommarmorgon eller sommarkväll, vad föredrar du? 

Eftersom jag är en första klassens sömntuta har jag inget val: det måste vara kvällen. Nu i juli börjar den mörkna i kanterna, i bästa fall är den ljummen och kanske rent av utan vind ... möjligen läge för säsongens första levande ljus?

Onsdagens fråga riktar sig till smaklökarna: Om det luktar grillat från grannskapet brukar jag … 
... känna hur snålvattnet rinner till. Grillar sällan själv, så det är bara att leta upp något annat gott i kyl eller frys. Som tur är brukar det alltid finnas något, jag är noga med det!

Copyright Klimakteriehäxan

3 kommentarer:

  1. härligt med ljusa kvällar :)

    SvaraRadera
  2. Här är vi totalt överens - jag menar lika:-) Är renodlad kvällsmänniska och jag/vi har faktiskt aldrig grillat själva, men väl hos kompisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma sak som med båt: att ha en egen är jättejobbigt, men att få hänga på kompisar med båt är härligt ...

      Radera