söndag, oktober 30, 2022

Begripligt!

Bokhandeln Adlibris har reklamfolk som har lite humor, tror jag. Eftersom denna mycket dubbeltydiga skylt ska locka in kunder från Kungsgatans trottoar. Fast man ska förstås inte förledas att tro att Annie Ernaux´ böcker bara kostar 75 spänn. De är dyrare. Men vi är ovanligt många som fattat vad hon skriver om (om man jämför med en del andra Nobelpristagare). Att sedan andra pocketböcker går på 75 kronor i stället för 100 eller så är naturligtvis bara välkommet. 

Mager skörd denna gång, men Skyltsöndag är det hur som helst nu när klockorna ställts om och det på papperet är vintertid. Trots värmerekorden som säger sommar. Rikligare skyltskördar får du spana efter via BP.

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. En klurig skylt, obegripligt är begripligt eller tvärtom, men ett fint bidrag till Skyltsöndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller kanske obegripligt begripligt ... :-D

      Radera
  2. LillaSyster4:40 em

    Gillar din skylt! Ha en bra kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den föll mig i smaken som du förstår!

      Radera
  3. Den gatuprataren är ju helt suverän! Så himla bra och sant om man säger så. Dessutom visste jag inte att Adlibris hade fysiska butiker, trodde de sålde bara via nätet.
    Å som jag sagt förut - det är kvalitén inte kvantiteten som räknas;-)
    Älskar skylten! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan detta var den enda Adlbris-butiken? De ska i a f ha samma priser som nätet. Och pluspoäng också för att den bok jag sökte just tagit slut - men jag erbjöds ett sms när den fanns inne igen, och två dar senare var saken biff! Bra service!
      Gatupratare är ett lysande ord!!!

      Radera
  4. Tänk, äntligen en nobelpristagare i litteratur som en kände till och hade läst något av. Det var länge sedan.
    Skylten är suverän även om Annie Ernux böcker kostar lite mer. Men just att hon skriver så att folk förstår är ju värt mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är SÅ överens om Ernaux du och jag!

      Radera
  5. Absolut en fyndig skylt!

    SvaraRadera