lördag, september 07, 2024

Årets bokmärke?!

Minns ni Veckans bokmärke? Vi var ett rätt stort gäng bloggare som på lördagar brukade visa hur vi hittade tillbaka till rätt sida i den bok vi just läste. 

Gemensamt hatade vi "hundöron" i böcker, sedan kunde bokmärket vara ett gammalt kassakvitto, en föråldrad sedel, en souvenir från en resa eller något väldigt personligt, handmålat eller -sytt. I princip vad som helst, helt enkelt.

Det blev många bokmärken med tiden, nästan hundra för min del, och jag har försökt rensa, definitivt satsat på att inte skaffat flera. Fast nu råkade jag fastna för ett nytt! Inte för att jag brukar somna mitt i en text, men ändå! Håll till godo, ett nytt (och i mitt tycke skojigt) Veckans bokmärke kommer här! Ska kanske kalla det för Årets, för det blir sannolikt inte fler.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. just därför läser jag aldrig i sängen 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men om man somnar slår man sig på näsan med boken, så då är det enkelt att lägga av!

      Radera
  2. de 25 biblioteken ger ut nya fina bokmärken nästan varje månad, hjälper inte helt, ser hundöron ibland 😲

    SvaraRadera
  3. Det är ett riktigt läckert och färgglatt bokmärke. Bra köpt!!! Har faktiskt aldrig räknat hur många bokmärken jag la upp, men roligt var det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte köpt alls, det här faller in i kategorin "fådda blommor" - men jag kunde alltså inte motstå!

      Radera