fredag, september 27, 2024

Nackdelar att räkna med

 Hej fredag! Ännu en helg knackar på dörren och visst ska den bli insläppt. Men vi får väl ta en dag i taget och börjar därför med fem fredagsfrågor från Elisa Matilda, som denna gång valt ett negativt angreppssätt. Fast en och annan nackdel får man väl finna sig i att räkna med och hantera eller hur?

  1. Vad tycker du är en nackdel med att shoppa i affärer?  Ingen. För när jag är fysiskt på plats i butiken ser jag vad jag köper, väljer själv vare sig det gäller mat eller kläder. En möjlig nackdel dock är att kassen kan bli tung att bära.
  2. Vad tycker du är en nackdel med att se film på bio? Att man måste ta sig dit och hem ... men när man väl är där instämmer jag i en gammal reklamramsa: Film är bäst på bio. 
  3. Vad tycker du är en nackdel med ditt grannskap? Praktiskt taget ingen, om man inte räknar att huset är onödigt lyhört.
  4. Vad tycker du är en nackdel med kollektivtrafik? Att bussturerna ständigt glesas ut här där vi bor och därmed gör kollektivtrafiken svårare att använda.
  5. Vad tycker du är en nackdel med att äta ute? Ser flest fördelar, men det kan vara svårt att hamna i en krogmiljö där ljudnivån tillåter samtal. Ogillar dessutom att krögare sätter en maxgräns för hur länge man får sitta och äta. Och så ska man ju dit och hem igen också, förstås ...
En blomma är aldrig en nackdel!
Copyright Klimakteriehäxan

1 kommentar:

  1. Håller med om tur/retur resorna, man blir mer bekväm med åldern tydligen. Glesa tider i kollektivtrafiken är även här bekymmersamt, ja i stort sett håller jag väl med om allt förutom det här med bio, ska jag se film vill jag helst ha lugn å ro å en skön soffa....

    SvaraRadera