lördag, september 21, 2024

En rest av sommaren

Förr eller senare är det dags: man måste riva bort sommarens blommor ur balkonglådan. Petuniorna var fulla av bladlöss, så de var redan borta. Kvar fanns begonior och pelargoner. Och som vanligt är jag lika blöthjärtad när det handlar om blommor som om det gäller barn eller gulliga djur: jag har svårt att inte bjuda på lite LTC (Love & Tender Care). 

Så in kom den, den lilla blommande kvisten från en rosa "balkongprydnad". Passade fint i min munblåsta minivas från Dalslands glashytta, souvenir från besök vid kanalen i Håverud för några år sedan. 

Men till nästa vår hoppas jag ha memorerat en sak: inte köpa petunior och inte den här sortens minipelargon, för riktigt nöjd har jag inte varit med den heller. Annat är det med min övervintrare som nu, jag tror att det är fjärde året, fortfarande står i full blom och dessutom har nya knoppar!

Lyckas inte få med hela växten på bild!
Copyright Klimakteriehäxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar