måndag, september 23, 2019

Bär får man aldrig för mycket av ...

... men jag borde ju haft koll så att jag hade väntat med att publicera mitt bärigaste inslag någonsin. La ut det i fredags, men denna vecka är BÄR temat hos Sanna och Gems Weekly Photo Challenge.
Här finns mina bär, i en snabb repris ... för bär får man ju aldrig för mycket av.

Och rönnbären hör förstås till så här års. Just i dag är det faktiskt höstdagjämning. Vilket betyder att det snart är helt omöjligt att vägra acceptera faktum: vintern kryper allt närmare.
Men det hindrar inte att man gärna minns det som just varit. Som till exempel de där smultronen ...

Copyright Klimakteriehäxan

18 kommentarer:

  1. Ska jag äta så föredrar jag smultron framför rönnbär. Rönnbär är å andra sidan mer dekorativa än smultron och pryder sin plats i många sammanhang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen tvekan i det valet! Rönnbär har jag bara ätit som gelé ...

      Radera
  2. Gott om rönnbär till fåglarna. Smultron är ju bara så mycket sommar! Älskar både smak och doft. Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  3. Rönnbärsgele har jag gjort och den blev mycket god till lamm - och älgkött. Smultron är smultron :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara gjort gelé på röda vinbär ... också gott! Smultron är i en egen liga!

      Radera
  4. Rönnbär är på modet just nu. Antagligen för att det finns så stora mängder av dem i år . Nu ska man torka dem i ugnen och äta dem som russin. Dock inte jag; jag låter fåglarna ha kalas istället. Smultron, undrar om inte det är det allra godaste bäret i min smak?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det hade gått mig förbi. Torkade rönnbär, kan det vara gott??? Aldrig som smultron hur som helst.

      Radera
  5. Jag har kikat på dina gamla bär - du fick ju ihop en hel massa. Fint kort på rönnbären. Har inte tänkt på att det var höstdagjämning igår. Tiden går så fort nu när jag är äldre så det är strax vår igen...
    Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man får tänka så: snart ljusnar det igen! Och samtidigt är höstmörkret lite mysigt också. Med levande ljus och en gosig sjal att krypa in i ...

      Radera
  6. Jag borde bli mycket bättre på att ta hand om dom här bären. I år är det så mycket av dom här i mina trakter
    ///Laila
    https://tillklippt.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Smultron ser verkligen gott ut och det är de ju också! Rönnbären är mest vackra att se på fast att de visst innehåller en massa nyttiga saker.

    SvaraRadera
  8. Ibland bär det sig inte riktigt utan kan bli lite fel i tajmingen, Men ingen skada skedd, bägge inläggen blir kanonbra tillsammans! Jag brukar plocka jordgubbar på Coop....nästan varje dag under den korta säsongen...

    SvaraRadera
  9. Trevligt med gott om bär. Och du fick ju med en del även i fredags. Kikade in där och smakade lite. Jag äter gärna men är inte så road av att plocka dem. Men visst har det hänt i liten skala. Och smultron är ju verkligen somrigt. Dröjer ett tag tills det blir dags för dem igen.

    SvaraRadera
  10. min ex man återvänder hem till mig efter att ha läst en liknande berättelse online blogg om hur man återställer trasiga kärleksförhållanden.
    Jag visste aldrig kärlek stavning del charm kan vara tillräckligt effektiv för att få tillbaka ex kärlekspartner tills för några dagar sedan jag upplever omedelbar kärlek stav resultat, min ex pojkvän återvänder hemma ber om ursäkt för mig.
    Slutligen hittade jag permanent lösning för att återställa kärlek och lycka i äktenskapshemmet. det fungerar för mig min ex tillbaka tillbaka .. Jag är säker på att det kommer att fungera för dig också, medan du inte tvivlar, prova det idag ... kontakta via:
    (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    SvaraRadera
  11. Hej, säsongs hälsningar till alla mina vänner jag är här för att berätta lite om hur jag fick min hsnabd tillbaka med hjälp av en stor man som heter baba Amiso. Jag heter Alice Lucas, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har min man och jag varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp online och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr.Amiso kan hjälpa till att få tillbaka artiklar snabbt. Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde det då han gjorde en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan den dagen var vårt äktenskap nu starkare än tidigare, allt tack vare Dr.Amiso. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr.Amiso verklig och kraftfull stångskärare att jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller din man flyttade till en annan kvinna, vill känna igen i världen eller cancerfrågan, vill gifta sig med älskaren efter ditt val eller skilsmässor, hälso- eller äktenskapsproblem, jobbfrämjande och framgång, vad som helst, gör inte ge upp, inte mer gråta, kontakta denna kraftfulla stavning nu. Här är hans personliga e-postadress på: herbalisthome01@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag är Laura Dalek från (ALABAMA), När jag så småningom hittade vittnesmål om den här stavspelaren Dr Ilekhojie, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och trasiga hem tillbaka, kontaktade jag honom också för att jag var absolut desperat efter att få min älskare tillbaka. Livet utan min älskare var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att kärleksstava kunde vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ilekhojie gav han mig hopp om att han kommer att återställa min relation. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min älskare att återvända hem och det gjorde han! Det är fantastiskt vad den här stora stavmästaren har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ilekhojie. Han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell. så glad att min älskare återvänder hem. Om du behöver hjälp, kontakta honom just nu genom dessa detaljer nedan: E-post: gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

    SvaraRadera