onsdag, september 25, 2019

Som om det var i går ...

I morgon öppnas dörrarna till bokmässan i Göteborg, där jag ofta varit en glad och trogen besökare, i olika roller. I år kommer jag inte i väg, var inte där i fjol heller. Lite tomt känns det. Fast det var självklart roligare när jag hade "ärende" dit.

Som när jag fick "leka författare", som jag kallar det. Bilden ovan är fem år gammal. Då, år 2014, hade jag två böcker med i montern hos Isaberg förlag.
Det var då det!
Men jag minns det som om det var igår ...

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. och många böcker har du skrivit! Och några glas champagne har vi hunnit njuta av tillsammans.
    I år missar jag Bokmässan, trots att vi bor i Göteborg, tar äldsta barnbarnet med mig till mitt barndomsland, visar mina lekplatser, skolor, äter finsk mat och urnsätter min 90-åriga far... den första ordföranden i finska Mensa 1967...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill gärna dricka lite bubblor med dig igen, även om det inte blir på bokmässan!

      Radera
  2. Jag hänger inte med på det där "leka" författare ...? Du har ju skrivit minst två böcker som dessutom är publicerade och är man inte per definition författare då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, naturligtvis: enligt den där gamla regeln ÄR jag författare, eftersom det har handlat om att ha fått minst två böcker utgivna på förlag (inte på eget förlag, alltså). Jag har ju tre utgivna titlar, medan min fjärde bok som du vet inte finns på papper - men som tack vare dig finns som e-bok! Men jag har alltid känt ett visst mindervärdeskomplex mot de där litterära storheterna som vimlar på bokmässan, de där som utan problem kan leva på att skriva och är ständigt överösta av hyllande recensioner etc etc etc. "Riktiga författare", liksom ... :-D

      Radera
  3. Härliga minnen, så jag förstår att du med glädje tänker på 2014 års bokmässa. Men som jag brukar säga - allt har sin tid;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att jag HAR varit där, både som privat bokälskande besökare, journalist och författare!

      Radera
  4. Äsch, du är också författare så klart! På bokmässan finns alla möjliga. Storheterna och så mängder med andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du har rätt: variationen är enorm - somliga säljer jätteupplagor, andra är glada när folk köpt fem böcker ...

      Radera
  5. Jag är glad över att dela mitt vittnesmål här, jag är brenda och har varit gift för länge sedan, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän det fjärde året i vårt äktenskap, när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen till vår äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att det hela var en lögn, men han förlorade kärlek, förtroende och förtroende för mig. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för en skilsmässa, senare blev vi separerade. Två år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag inledde en sökning på hur man skulle få tillbaka min man, och då hänvisades jag till Dr. IZOYA, en stor och mycket andlig man som älskade en kärlek stava för mig och fick min EX att återvända till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig släpper jag hans kontakt, drizayaomosolution@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också till att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera