torsdag, september 05, 2019

Snart dags för bokmässa ...

Ska du på bokmässan i år?
Det är Mia i bokhörnan som undrar i den sedvanliga Helgfrågan.

Svaret är tyvärr nej. Har gjort en tjurrusning över dagen ett par år i rad, tagit första morgontåget till Göteborg med sista möjliga avgång för hemfärd bokad, men i år blir det nog inget. Var inte där i fjol heller, faktiskt. Känner viss saknad, absolut. Trots värme och trängsel.

Bonusfrågan lyder Vilken bok känner du att du måste köpa in?
Jo när jag läste om Anna-Karin Palms nyss släppta biografi om Selma Lagerlöf "Jag vill sätta världen i rörelse" så kände jag att den måste jag nog äga. Och så väntar jag fortfarande på Astrid Lindgrens "Krigsdagböcker" i pocket. Lär dock få fortsätta vänta, man tänker tydligen inte ge ut den med mjuka pärmar. 

När man uteblir från Bok & Bibliotek får man inte heller återse de fina
konstverken i mässlokalens trapphall. Men jag har ju i alla fall fotograferat dem!
Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. ska inte heller till mässan. och vi tänker köpa in saamma bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är man Selma-fan så är man! Eller hur?

      Radera
  2. Palms bok om Selma kan nog vara intressant.

    SvaraRadera
  3. i år blir det Finland med äldsta barnbarnet i stället

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ett väldigt bra alternativ.

      Radera
  4. Har faktiskt aldrig varit på bokmässan i Göteborg, men väl besökt den i Frankfurt, där man inte hittade skogen för alla träd. Enormt tröttande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tunna kläder och bekväma skor, det är av nöden - och man blir trött ändå!

      Radera
  5. En biografi om Lagerlöf är säkert intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är förvisso inte den första, men den här verkar ta ett lite annorlunda grepp.

      Radera
  6. Ska inte heller till Bokmässan.

    SvaraRadera
  7. Låter som en upplevelse, men i år blir det definitivt inte av

    SvaraRadera
  8. Tveksamt om det blir mässa för mig.

    SvaraRadera
  9. Skulle gärna läsa den där boken!

    SvaraRadera
  10. Oj, vilket häftigt konstverk! Förstår att du vill föreviga det med en bild. :)

    SvaraRadera